رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

آنتاليا شهري متفاوت از ديگر شهرهاي تركيه!

با فرارسيدن فصل تابستان بازار داغ تبليغات براي فروش تورهاي تركيه آغاز مي‌شود. تور استانبول، تور آنتاليا، تور كوش آداسي و... فقط بخش كوچكي از تورهايي هستند كه اكثر شركت‌هاي هواپيمايي براي آن‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ريزي مي‌كنند. همه اين تورها پرطرفدار هستند؛ اما كدام‌يك از شهرهاي تركيه با ديگر شهرهاي اين كشور متفاوت‌تر است؟

آيا همه شهرهاي ساحلي تركيه مثل هم هستند؟ آنتاليا يكي از شهرهاي جنوب غربي كشور تركيه است. در طول سال هزاران گردشگر ايراني براي گذراندن تعطيلات به اين شهر ساحلي سفر مي‌كنند. بعد از بليط پرواز استانبول به تهران، بليط آنتاليا يكي از پرفروش‌ترين بليط‌هاي پرواز به كشور تركيه است. در ادامه درباره آنتاليا و ويژگي‌هاي منحصربه‌فردش بيشتر صحبت خواهيم كرد. شهري كه به دليل طبيعت بكر و بي‌نظيرش به مرواريد مديترانه معروف شده است.

آنتاليا؛ مرواريد مديترانه

اگر از دوستداران طبيعت هستيد و به طبيعت‌گردي علاقه داريد، به آنتاليا سفر كنيد. اين شهر شما را نااميد نخواهد كرد! كافيست كمي در اينترنت جستجو كنيد تا عكس‌هاي بي‌نظيري از رشته‌كوه‌هاي توروس و جنگل‌هاي اطراف آن را ببينيد. سواحل زيبا و توريستي اين شهر نيز يكي ديگر از دلايلي هستند كه گردشگران را از كشورهاي مختلف به اين شهر مي‌كشانند. البته به‌جز طبيعت زيبا و آب‌وهواي دلپذير، دلايل ديگري نيز براي سفر به آنتاليا وجود دارد. برخي از مهم‌ترين دلايلي كه آنتاليا را به يكي از محبوب‌ترين شهرهاي ساحلي تركيه تبديل كرده است؛ عبارت‌اند از:

هتل‌هاي مجلل و پنج ستاره

نمي‌توان نقش هتل‌ها و مراكز اقامتي را در لذت‌بردن از سفر انكار كرد. همه ما دوست داريم كه بعد از يك روز طولاني و پر از هيجان در يك هتل تميز و آرام استراحت كنيم تا براي روز ديگر سرحال و پرانرژي باشيم. هتلي كه امكانات و خدمات موردنياز ما را فراهم كند؛ رستوران‌هاي خوب و باكيفيتي داشته باشد و كاركنان آن رفتار حرفه‌اي و محترمانه‌اي از خود نشان بدهند.

همه اين موارد را مي‌توانيد در هتل‌هاي لوكس و پنج ستاره شهر زيباي آنتاليا تجربه كنيد. شهري كه به خاطر حضور گردشگران خارجي در صنعت هتلداري پيشرفت زيادي داشته است. بسياري از برندهاي هتلداري معروف دنيا در اين شهر هتل‌هاي لوكسي را افتتاح كرده‌اند.

 مدت‌زمان پرواز تهران آنتاليا از پرواز استانبول به تهران بيشتر است؛ بنابراين اقامت در يك هتل خوب مي‌تواند خستگي راه را از تنتان بيرون كند. اگر بودجه زيادي براي اقامت در هتل‌هاي لوكس نداريد نگران نباشيد زيرا آنتاليا باز هم مي‌تواند بهترين انتخاب شما براي سفر به تركيه باشد. در اين شهر به‌جز هتل‌هاي لوكس، اقامتگاه‌هاي ديگري نيز وجود دارد كه قيمت مناسب‌تري دارند. هتل گرانادا، هتل كنكورد، هتل لند او لنجندز و هتل تايتانيك دلوكس گلف تعدادي از هتل‌هاي پنج ستاره مشهور شهر آنتاليا هستند.

تفريح در تابستان و زمستان

زمستان يا تابستان فرقي ندارد؛ فقط بليط آنتاليا را بخريد و از سفر به اين شهر توريستي لذت ببريد. شما مي‌توانيد در شهر آنتاليا انواع و اقسام تفريح‌هاي تابستاني و زمستاني را تجربه كنيد. براي مثال در فصل‌هاي بهار و تابستان از تفريح‌هاي آبي مثل قايق‌سواري، شنا، اسكي روي آب و... لذت ببريد و در فصل زمستان به پيست اسكي ساكليكنت برويد و اسكي كنيد. به خاطر داشته باشيد كه شهر آنتاليا در كنار درياي مديترانه قرارگرفته؛ بنابراين هوا در بيشتر روزهاي سال معتدل و آفتابي است. با اين حال در فصل پاييز و زمستان بارندگي شديد و وزش باد باعث مي‌شود كه آب‌وهوا براي شنا و تفريحات آبي چندان مناسب نباشد. اگر هدفتان از سفر به آنتاليا، استراحت در كنار ساحل، شنا و تفريحات آبي است به شما پيشنهاد مي‌كنيم در نيمه اول سال به آنتاليا سفر كنيد.

زمين‌هاي گلف حرفه‌اي

حتماً براي شما هم جالب است كه بدانيد گردشگران زيادي براي بازي گلف به آنتاليا سفر مي‌كنند. در بسياري از هتل‌هاي لوكس و پنج ستاره شهر آنتاليا زمين‌هاي گلف وسيعي وجود دارد. گلف‌بازان از سراسر دنيا به آنتاليا مي‌آيند تا بازي در اين زمين‌ها را تجربه كنند. منطقه بلك كه در فاصله حدوداً 30 كيلومتري شهر آنتاليا قرار دارد، بهشت گلف‌بازان است. در اين منطقه تعداد زيادي زمين گلف وجود دارد. مكس رويال ريزورت گلف، رگنوم كاريا، هتل الماس كرنليا، گلوريا گلف ريزورت تعدادي از هتل‌ها و آكادمي‌هايي هستند كه به‌صورت تخصصي به آموزش بازي گلف مي‌پردازند. بازي گلف در اواخر قرن 18 وارد تركيه شد و به‌شدت مورداستقبال گرفت. در حال حاضر تركيه از طريق اين ورزش درآمد ارزي قابل‌توجهي به دست مي‌آورد.

رستوران‌هاي معروف

غذاهاي تركي در همه جاي جهان مشهور هستند. حالا كه به شهر آنتاليا سفر كرده‌ايد؛ مگر مي‌شود غذاهاي تركي اين منطقه را امتحان نكنيد! رستوران‌هاي معروف بسيار زيادي در مناطق مختلف شهر آنتاليا وجود دارند. براي مثال رستوران مهمت يكي از معروف‌ترين رستوران‌هاي آنتاليا است كه غذاهاي حلال و بدون گلوتن نيز در آن سرو مي‌شود. رستوران وانيلا، پاناروما، سراسر و آرما از ديگر رستوران‌هايي هستند كه به شما پيشنهاد مي‌كنيم در سفرتان به آنتاليا به آن‌ها سر بزنيد و از طعم لذيذ غذاهايشان لذت ببريد.

تبلیغات متنی