رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

مزايا و معايب سفر با قطار شيراز تهران

شهر شيراز دقيقاً به همان زيبايي است كه در شعرهاي حافظ و سعدي توصيف مي‌شود.اين شهر زيبا با مردمان خونگرم، به سبب تاريخ غني و نقش پررنگي كه در برهه‌هاي زماني گوناگون داشته، اين روزها به يك مقصد گردشگري همه چيز تمام در كشور ما تبديل شده است.به طور كلي تردد ميان شيراز و تهران به سبب پرجمعيت بودن هر دو شهر، بسيار زياد است.همه روزه عده زيادي از مسافران از شيراز به تهران و يا برعكس براي مقاصد كاري، تحصيلي، درماني، گردشگري و … سفر مي‌كنند.در اين مقاله مي‌خواهيم به مزايا و معايب خريد بليط قطار شيراز تهران بپردازيم.

با مسير راه آهن تهران شيراز آشنا شويد

مسير ريلي تهران شيراز يكي از مسيرهاي طولاني است كه از شهرهاي مختلفي گذشته و ‌‌سرانجام به مقصد مي‌رسد.در طول اين مسير از پايتخت شلوغ و پرجمعيت مي‌گذريد، به كويرهاي مركزي مي‌رسيد و سپس پا به استان فارس و خاك گرمش مي‌گذاريد.اين مسير ديدني و جذاب تقريباً بين ۱۶-۱۸ ساعت طول مي‌كشد و مي‌تواند يكي از بهترين تجربه‌هاي شما باشد.در مسير ريلي تهران شيراز ايستگاه‌هاي متعددي وجود دارند كه برخي از مهم‌ترين آن‌ها به شرح زير هستند:

  • تهران

  • محمديه

  • كاشان

  • بادرود

  • اسپيدان

  • چاريسه

  • سيستان

  • فيروزه

  • اصفهان

  • شهرضا

  • آباده

  • اقليد

  • صفاشهر

  • سعادت‌شهر

  • مرودشت

  • شيراز

اگر مقصد شما يكي از اين شهرهاست، مي‌توانيد با تهيه بليط قطار شيراز تهران، راهي سفر شده و در ايستگاه مد نظر پياده شويد؛ البته مي‌بايست از توقف قطار در ايستگاه مربوطه مطمئن باشيد.

بررسي مزاياي سفر با قطار از شيراز به تهران

براي آن كه بتوانيد نسبت به انتخاب قطار براي سفر بين تهران و شيراز مطمئن شويد، لازم است مزايا و معايب اين سفر را به خوبي بررسي كنيم.در نهايت مي‌توانيد با در نظر گرفتن تمام اين موارد، جمع‌بندي كرده و تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.در اين قسمت مزايا و معايب سفر با قطار در مسير شيراز به تهران را نام مي‌بريم.ابتدا به مزاياي اين سفر خواهيم پرداخت.

قيمت اقتصادي

نخستين مزيت سفر با قطار كه اتفاقاً يكي از مهم‌ترين مزايا نيز محسوب مي‌شود، اقتصادي بودن سفر است.همه ما با اين موضوع موافقيم كه براي مسافت‌هاي طولاني مانند مسير تهران شيراز، سفرهاي هوايي انتخاب مناسب‌تري‌اند؛ چرا كه در زماني كوتاه مسافران را به مقصد مي‌رسانند.با اين حال مشكل اصلي در اين سفرها، قيمت بالاي بليط هواپيماست.در نقطه مقابل هواپيما، قطار با كمترين هزينه شما را به مقصد خواهد رساند.اين هزينه در مقابل امكانات فراواني كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنيم، ناچيز است؛ البته قيمت بليط بسته به اين كه چه نوع قطاري را انتخاب مي‌كنيد، متفاوت خواهد بود.همچنين برخي خدمات اضافه مي‌توانند با هزينه مازاد همراه باشند.

امنيت بالا

قطار يك وسيله نقليه ايمن است كه كمترين آمار سوانح را دارد.به‌طور‌معمول هيچ‌گونه سانحه‌اي نظير تصادف در مسيرهاي ريلي رخ نمي‌دهد؛ چراكه قطارها در مسيرهاي مشخصي حركت كرده و برنامه زماني از پيش تعيين‌شده‌‌اي نيز دارند؛ بنابراين مي‌توانيد با خيال راحت، بليط قطار را تهيه كرده و سفري ايمن را تجربه كنيد.

امكانات قابل توجه

از ديگر مزاياي سفر با قطار، ارائه امكانات قابل توجه است.برخي از امكانات و خدمات پايه در تمام انواع قطارها وجود دارند؛ به‌عنوان‌مثال سيستم صوتي تصويري در هر قطار، شما را تا رسيدن به مقصد سرگرم مي‌كند.همچنين در قطارهاي كوپه‌اي سرويس خواب يكبار مصرف ارائه مي‌شود تا بتوانيد روي تخت استراحت كنيد.پريز برق نيز در تمام قطارها وجود دارد تا تلفن همراه يا لپ تاپتان را شارژ كنيد‌.علاوه‌براين برخي از قطارها حتي بوفه و رستوران اختصاصي دارند تا وعده‌هاي غذايي خود را از آن‌ها سفارش دهيد.اين امكانات سفري منحصربه‌فرد را به شما هديه خواهند كرد.

تنوع بالا در انتخاب قطار

زماني كه براي خريد بليط قطار شيراز تهران اقدام كنيد، خواهيد ديد كه تنوع بسيار زيادي در قطارها وجود دارد.شما مي‌توانيد بسته به نياز، نوع خاصي از قطار را انتخاب نماييد؛ همچنين اين قطارها در تمام روزهاي هفته حركت مي‌كنند كه به نوبه خود امتياز مثبتي محسوب مي‌شود.

لذت بردن از مسير

ازجمله مهم‌ترين مزاياي سفر با قطار، مي‌توان به لذت بردن از مسير اشاره كرد.در طي سفر از شيراز به تهران، استان‌ها و شهرهاي مختلفي را پشت سر خواهيد گذاشت.حتي از دل كوير مي‌گذريد و مي‌توانيد با ستاره‌ها همنشين شويد؛ ازاين‌رو در سفر با قطار لذت مسير دوچندان خواهد شد.همچنين مصاحبت با همسفرها مي‌تواند تجربه بي‌نظيري باشد كه در سفر با قطار كسب مي‌كنيد.

سفر با قطار شيراز تهران چه معايبي دارد؟

در كنار تمام مزايايي كه سفر با قطار دارد، برخي معايب نيز در اين سفر به چشم مي‌خورند كه بايد از آن‌ها مطلع باشيد.توجه به اين نكات، به انتخاب بهترين‌ها كمك خواهد كرد.معايب سفر با قطار را در اين قسمت بررسي مي‌كنيم:

  • سفر با قطار اغلب طولاني است و بايد چندين ساعت را در مسير بگذرانيد؛ به‌عنوان ذكر كرديم كه سفر تهران شيراز با قطار تقريباً ۱۸ ساعت طول مي‌كشد.

  • در سفر با قطار نمي‌توانيد در ايستگاه‌هاي مختلف پياده شويد و گشتي در آن اطراف بزنيد؛ بنابراين ممكن است كمي مسير براي‌تان يكنواخت شود.

  • اگر به تنهايي سفر مي‌كنيد، با افرادي غريبه در يك كوپه قرار مي‌گيريد.غريبه بودن همسفران براي سفرهاي طولاني مي‌تواند آزاردهنده باشد.

ارزان‌ترين بليط قطار را از فلاي تودي بخريد

پس از بررسي تمام مزايا و معايب سفر با قطار مي‌توان گفت كه در برخي مواقع، قطار بهترين انتخاب است؛ به‌عنوان‌مثال اگر مي‌خواهيد سفري اقتصادي داشته باشيد،‌ بليط قطار شيراز تهران را تهيه نماييد و از سفر لذت ببريد.براي اين كار وارد سايت فلاي تودي شده و قسمت قطار را انتخاب كنيد.

در ادامه اطلاعات خواسته شده را وارد كرده و از فهرست، بهترين قطار را انتخاب نماييد.حالا كافيست هزينه را به‌صورت آنلاين پرداخت كنيد تا بليط اينترنتي قطار براي‌تان صادر شود.اين فرايند بيشتر از پنج دقيقه طول نمي‌كشد و به همين راحتي فلاي تودي همه‌چيز را براي سفري آرام مهيا مي‌كند؛ حتي مي‌توانيد اقامتگاه مد نظر را نيز از سايت فلاي تودي رزرو كنيد.همين حالا وارد اين سايت شده و نگاهي به خدمات مجموعه داشته باشيد.

تبلیغات متنی