رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

چگونه يك برنامه ‌نويس شويم؟ برنامه نويسي را از كجا شروع كنيم؟

با كمي دقت به دنياي پيرامون متوجه مي‌شويم كه دنياي امروز به گوشي‌هاي لمسي و اپليكيشن‌هاي متنوع آن گره خورده است. به نظر شما چند نفر در دنيا مي‌توانند بدون دغدغه يك هفته تلفن همراه خود را كنار بگذارند؟ اهميت سايت‌ها و فروشگاه‌هاي آنلاين در اين عرصه چقدر است؟ با توجه به اهميت نرم‌افزارها و برنامه نويسي آنها افراد زيادي رغبت پيدا كرده‌اند تا وارد حرفه برنامه نويسي شوند. اين افراد در اين زمينه لازم است اطلاعات بيشتري كسب كنند تا از راه درست و با هزينه كمتر اين مهارت را بياموزند. براي آنكه بياموزيد چگونه يك برنامه نويس شويد، مي توانيد آموزش سي شارپ را دنبال كنيد.

 

چگونه برنامه نويس شويم؟

قبل از گرفتن پاسخ اين سوال بهتر است شما از خودتان چند سوال مهم و اساسي بپرسيد. شما چرا مي‌خواهيد برنامه نويس شويد؟ آيا علاقه و پشتكار لازم براي اين كار را داريد؟ در گام اول بايد با خودتان دودوتا چهار تا كنيد و پس از اينكه تصميم جدي گرفتيد كه كار را شروع كنيد. براي پاس كردن مقدمات آن، تلاش نماييد.

بعد از هدف‌گذاري و ايجاد انگيزه براي يادگيري، بايد شما با زبان انگليسي هم آشنا باشيد. اگر در رياضي نمرات خوبي در دوران تحصيل گرفته‌ايد، اميدتان براي يادگيري بيشتر شود. عجله نكنيد كه در همان ابتدا به سمت آموزش ديتابيس يا آموزش سي شارپ برويد. در ابتدا بهتر است كمي تحقيق و بررسي كنيد تا بدانيد كه به كدام شاخه مي‌خواهيد وارد شويد.

براي چه كاري مي‌خواهيد برنامه نويسي را ياد بگيريد؟

در اين دنيا تخصص حرف اول را مي‌زند و در هر زمينه‌اي بايد با فرد متخصص آن مشورت كرد. اگر شما به شغل خاصي علاقه‌مند شده‌ايد بهتر است زبان برنامه نويسي مرتبط با آن را نيز بدانيد. به عنوان مثال براي توسعه نرم افزار و سيستم‌هاي مختلف مي‌توانيد به سراغ آموزش C# برويد. همچنين براي ساخت نرم‌افزار و مديريت آن آموزش پايتون را توصيه مي‌كنند.

با اين حساب بايد شما نيز بدانيد كه كدام زبان برنامه نويسي را در گام اول ياد بگيريد. برخي افراد در يك موقعيت شغلي قرار مي‌گيرند و يادگيري يك زبان را در اولويت قرار مي‌دهند. اكثر افرادي كه به اين حوزه علاقه‌مند مي‌شوند تحصيلاتي در زمينه مهندسي كامپيوتر، IT، مهندسي نرم‌افزار، سخت‌افزار و ... دارند تا بسياري از مقدمات را سپري كرده باشند. آيا تا به حال به آموزش سي شارپ رايگان برخورده‌ايد تا شما را يك پله به سمت موفقيت بالا ببرد.

انتخاب بستر برنامه نويسي

هر فرد كه مي‌خواهد برنامه نويس شود براي شروع بايد از 3 بستر برنامه نويسي يكي را اتخاب كند. دسكتاپ، تحت وب و موبايل سه بستر برنامه نويسي هستند كه بايد يكي را براي داشتن تخصص انتخاب كرد تا در زمينه‌هاي شغلي آن بتوان براي شركت‌هاي مختلف رزومه  ارسال كرد.

در ميان زبان‌هاي برنامه‌نويسي، آموزش SQL Server به منظور ذخيره‌سازي داده‌ها و دسترسي آسان به آنها ارائه مي‌شود. به طور كلي آموزش برنامه نويسي سي شارپ بيش از زبان‌هاي ديگر مخاطب دارد و در بيشتر زمينه‌هاي شغلي افراد متخصص به اين زبان را انتخاب مي‌كنند.

 

در صورت انتخاب نادرست زود تصميم خود را عوض كنيد

همانطور كه متوجه شديد انتخاب مسير برنامه‌نويسي مهم‌ترين گام در برنامه نويس شدن است، اما افرادي كه در وسط راه مطمئن شدند كه انتخاب نادرستي دارند، اول اينكه هيچ چيزي را از دست نداده‌اند و مطالب ارزشمندي آموخته‌اند. ثانيا اگر اين اشتباه باعث شود كه شما به حرفه مورد علاقه خود نزديك‌تر شويد، خيلي هم عالي است.

به عنوان مثال اگر شما بدون هيچ پرسش و پاسخي به دوره SQL Server رفته‌ايد و پس از چند جلسه دانستيد كه بايد آموزش برنامه نويسي C# را شروع كنيد تا به شغل مورد نظر خود دست يابيد، وقت را تلف نكنيد. آموزش سي شارپ به صورت رايگان، در برخي از مراجع معتبر توسط اساتيد مجرب ارائه شده است كه شما نيز مي‌توانيد از اين فرصت‌ها نهايت استفاده را داشته باشيد.

مراجع يادگيري برنامه نويسي

 پس از اينكه از درون خودتان را براي يادگيري اين حرفه آماده كرديد و بستر برنامه نويسي خود را انتخاب نموديد، حال بايد بدانيد كه از چه روشي بايد اين حرفه را ياد گرفت. هنرآموز بايد بداند كه از هر روشي كه مطالب را عميق‌تر درك مي‌كند، روش مناسبي است. برخي افراد براي آموزش برنامه نويسي پايتون به سراغ كتاب مي‌روند اما شايد برخي از افراد حوصله مطالعه ندارند و مايلند از فيلم‌هاي آموزشي پايتون يا آموزش برنامه نويسي C# را دنبال كنند.

كتاب‌هاي خود آموز

كتاب‌ها هميشه برترين مرجع آموزش بودند و تا هميشه اين عنوان را خواهند داشت. براي اينكه از طريق كتاب‌هاي خودآموز يك زبان برنامه نويسي را ياد بگيريد بايد پشتكار خيلي زيادي داشته باشيد. سعي كنيد كتاب‌هايي كه ورك شاپ دارند را انتخاب كنيد.

هر چقدر نويسنده كتاب توانمند باشد، مطالعه آن ارزش بيشتري خواهد داشت. محتويات آن آپديت شده و به روز باشد تا جديدترين اطلاعات را به شما آموزش دهد. افراد زيادي براي آموزش سي شارپ از كتاب استفاده مي‌كنند.

شركت در كلاس‌هاي آموزشي

يكي ديگر از راه‌هاي آموزشي سي شارپ يا هر زبان برنامه‌نويسي ديگر شركت كردن در كلاس‌هاي آموزشي است كه هزينه بالايي در بر خواهد داشت. با اينكه اين روش  هزينه زيادي دارد، اما در عوض مزاياي بيشتري نيز خواهد داشت كه هنرآموزان به راحتي و با تسلط بيشتري دوره را ياد مي‌گيرند. اگر كمي عجله نكنيد، روش‌هاي جديدي نيز ياد خواهيد گرفت كه به عنوان مثال با جديدترين متد آموزش رايگان سي شارپ را كسب خواهيد كرد.

 

فيلم‌هاي آموزشي در سايت‌هاي معتبر

قبل از اينكه به سراغ فيلم‌هاي آموزشي برويد، تحقيق كنيد كه آيا اين مطالعه و وقت گذاشتن در سايت براي شما مفيد خواهد بود يا كيفيت آموزش‌ها پايين است. با توجه به اينكه سايت‌هاي زيادي در اين امر فعاليت دارند، بايد قبل از شروع دوره آموزش سي شارپ يا هر دوره ديگر از كيفيت آموزشي آن اطمينان حاصل كنيد.

يكي از مراجع معتبري كه شما مي‌توانيد دوره‌ آموزشي سي شارپ رايگان با بهترين كيفيت ممكن را دريافت كنيد، سايت توسينسو است. در اين سايت شما علاوه بر اينكه آموزش سي شارپ رايگان يا زبان‌هاي ديگر را خواهيد آموخت، اين امكان نيز وجود دارد كه شما برند شخصي خودتان را بسازيد و تبليغات خود را شروع كنيد.

جمع بندي

يكي از مهارت‌هاي مهم در دنياي امروز كه در گسترش اينترنت و نرم افزارهاي آن نقش مهمي ايفا كرده، برنامه نويسي است. هنرآموزان زيادي برنامه ريزي مي‌كنند كه دوره‌هاي آموزشي مختلف را ببينند و اين حرفه را در يك مدت معين بياموزند. براي آموزش رايگان C# ، بهترين راه استفاده از دوره‌هاي آموزشي توسينسو است كه با مراجعه به سايت از ديگر مزايا نيز مطلع خواهيد شد.

تبلیغات متنی