رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

ويروس اچ پي وي چگونه تشخيص داده مي شود ؟

ويروس اچ پي وي يكي از شايع‌ ترين ويروس ‌هاي بيماري ‌هاي مقاربتي است كه اغلب از طريق رابطه جنسي محافظت‌ نشده انتقال پيدا مي ‌كند. اين ويروس معمولا به صورت زگيل ‌هاي تناسلي در مردان و زنان قابل مشاهده و بررسي است . در عصر حاضر بيماري ‌هاي مقاربتي كه مي ‌توانند از طريق رابطه جنسي واژينال ، دهاني و مقعدي منتقل شوند ، بسيار شايع هستند . ويروس اچ پي وي عامل يكي از نمونه ‌هاي شناخته‌ شده بيماري ‌هاي مقاربتي (عفونت اچ پي وي) است كه همه انسان ‌ها نسبت به آن آسيب‌ پذيري بالايي دارند . از همين‌ رو اطلاعات كامل در مورد ويروس اچ پي وي كمك مي ‌كند تا مردان و زنان از ابتلا به بيماري‌ هاي پوستي و زگيل‌ هاي ناحيه تناسلي ناشي از اين ويروس در امان بمانند . در اين متن همراه ما باشيد تا شما را بيشتر با ويروس اچ پي وي و اثرگذاري آن در بدن آشنا كنيم .

بهترين راه پيشگيري خريد واكسن گارداسيل ميباشد.

 

ويروس اچ پي وي در زنان ممكن است باعث سرطان دهانه رحم شود ، اين سرطان با تست پاپ اسمير تشخيص داده ميشود و شما ميتوانيد با ثبت درخواست تست پاپ اسمير در منزل اين آزمايش را در خانه خودتان بدهيد و جواب آن را درب منزل يا به صورت آنلاين دريافت كنيد .

ويروس اچ پي وي چيست ؟

سرطان دهانه رحم با ويروس پاپيلوماي انساني در ارتباط است . اين ويروس كه به آن اچ پي وي گفته مي‌ شود ، شايع‌ترين عفونت مقاربتي است . متاسفانه اكثر بيماران آلوده به عفونت اچ پي وي ، اطلاعي از بيماري خود ندارند . اگرچه مكانيسم هاي دقيق انتقال ويروس از فردي به فرد ديگر هنوز شناخته نشده است اما معمولاً از راه تماس جنسي به خصوص تماس تناسلي يا مقعدي منتقل مي‌ گردد . البته احتمال انتقال ويروس از راه ارتباط دهاني  تناسلي نيز امكان پذير است .

افراد مبتلا مي ‌توانند سال ‌ها بدون علامت باشند و در اين مدت ، ويروس را به شريك جنسي خود منتقل كنند . امكان دارد يك فرد بيش از يك نوع ويروس اچ پي وي مبتلا شود .

تعدادي از انواع اچ پي وي تناسلي عامل ايجاد زگيل تناسلي مي ‌شوند و تعدادي ديگر مي‌ توانند سلول ‌هاي طبيعي را غير طبيعي نموده و سبب سرطان شوند . انواع  اچ پي وي كه باعث زگيل تناسلي مي‌ شود با انواعي كه سبب سرطان مي ‌شود متفاوت است . 

اگر نياز به خدمات همچون تنقيه در منزل داريد كليك كنيد.

علائم ويروس اچ پي وي چيست ؟

علائم و نشانه هاي عفونت اچ پي وي مي تواند متفاوت باشد و ممكن است شامل موارد زير باشد :

 زگيل تناسلي

  زگيل در ساير قسمت هاي بدن ، مانند زبان ، دست ها ، پاها يا صورت

 تغييرات پيش سرطاني در دهانه رحم ، مقعد يا ساير قسمت هاي بدن

 سرطان دهانه رحم ، مقعد ، آلت تناسلي ، واژن ، زبان ، لب ها و گلو

اكثر افراد مبتلا به  اچ پي وي علائمي ندارند . در واقع ، بيش از 80 درصد از افراد در طول زندگي خود به  اچ پي وي مبتلا مي شوند .

چگونه از ابتلا به ويروس اچ پي وي پيشگيري كنيم ؟

براي كاهش خطر ابتلا به  اچ پي وي ، مي توانيد اقدامات زير را انجام دهيد :

  از كاندوم در تمام فعاليت هاي جنسي استفاده كنيد 

  تنها با يك شريك جنسي سالم رابطه داشته باشيد 

  واكسن  اچ پي وي ( گارداسيل ) را دريافت كنيد 

واكسن  اچ پي وي مي تواند از ابتلا به انواع خاصي از اچ پي وي كه مي توانند باعث زگيل تناسلي و سرطان شوند ، جلوگيري كند . اين واكسن براي دختران و پسران 9 تا 26 سال توصيه مي شود .

تبلیغات متنی