رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

چگونه به بندرعباس سفر كنيم؟

خريد بليط بندرعباس تنها مختص به آن‌هايي كه قصد رسيدن به جزاير كيش و قشم را دارند، نيست. اين شهر بندري كه قرن‌ها از زمان تاسيسش مي‌گذرد يكي از شهرهاي ديدني ايران و دومين شهر بزرگ در جنوب كشور به‌شمار مي‌آيد. شايد در نگاه اول اينطور به نظر نرسد، اما بندرعباس و ديگر شهرهاي استان هرمزگان جاذبه‌هاي گردشگري و تفريحي و بسيار زيادي دارند. در راس همه جاذبه‌هاي اين شهر، سواحل نيلگون خليج هميشه فارس قرار دارند كه مثل يك جواهر گران‌قيمت در جنوب كشور خودنمايي مي‌كنند و خاطرات بازديد از آن‌ها بايد در ذهنتان ثبت شود. يكي از مهم‌ترين مواردي كه براي سفر به اين شهر بايد برنامه‌ريزي كنيد، انتخاب بليط بندرعباس و نحوه سفر به اين شهر است. در اين مطلب تمام راه‌هاي سفر به بندرعباس را به شما معرفي مي‌كنيم.

 

سفر با هواپيما؛ سريع و راحت

مسير هوايي يكي از محبوب‌ترين روش‌هاي سفر به بندرعباس است. اين شهر در جنوبي‌ترين قسمت كشور قرار گرفته است و فاصله بسيار زيادي با شهرهاي ديگر دارد. همين فاصله زياد باعث مي‌شود تا مسير هوايي يكي از بهترين گزينه‌هاي سفر به اين شهر باشد. فاصله هوايي تهران تا بندرعباس 1055 كيلومتر است و اين پرواز حدود يك ساعت و چهل دقيقه طول مي‌كشد. ايرلاين‌هاي زيادي مثل ايران ايرتور، ساها، كاسپين، آتا، كيش اير، آسمان، وارش، سپهران، ايران اير، پويا اير، زاگرس، قشم اير و ماهان ازشهرهاي مختلف ايران به بندرعباس پرواز دارند.

معرفي فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بندرعباس در سال 1339 افتتاح شد و يكي از پر رفت‌وآمدترين فرودگاه‌هاي كشور محسوب شده و بيش‌از 250 پرواز داخلي و خارجي در طول هفته به مقصد اين بندر انجام مي‌شود كه در نوع خودش مثال‌زدني است. اين فرودگاه حدود 6 كيلومتر با مركز شهر بندرعباس فاصله دارد. بيشتر مسافراني كه با بليط بندرعباس به فرودگاه اين شهر مي‌روند، پس‌از رسيدن به مقصد، به اسكله حقاني مي‌روند تا از آن‌جا با لنج و كشتي به سمت جزاير كيش و قشم حركت كنند. اين مسافران از زيبايي‌هايي كه در شهر بندرعباس انتظارشان را مي‌كشند، كاملا غافل‌اند.

 

سفر با قطار؛ يكي از قديمي‌ترين خطوط راه‌آهن ايران

از شروع به كار حمل‌ونقل ريلي بندرعباس حدود يك قرن مي‌گذرد و بسياري از افراد به سفر با قطار علاقه زيادي دارند. در طول هفته قطارهايي از شهرهاي تهران، مشهد، شيراز، اصفهان و يزد به مقصد بندرعباس حركت مي‌كنند. اما، فاصله زياد بندرعباس با اين شهرها باعث مي‌شود تا نتوانيم سفر با قطار را به‌عنوان بهترين روش سفر معرفي كنيم. براي مثال فاصله تهران تا بندرعباس حدود 1280 كيلومتر است و طي‌كردن اين مسير با قطار 15 ساعت طول مي‌كشد كه مي‌تواند بسيار خسته‌كننده باشد.

سفر با اتوبوس؛ ارزان اما سخت

سفر با اتوبوس به‌طور واضح ارزان‌تر از ديگر روش‌ها است. اما، هميشه هم نبايد به ارزان‌بودن توجه كرد. مسافت طولاني و محدود‌بودن فضا مي‌تواند حسابي شما را خسته و كلافه كند و حتي روي كل سفرتان به بندرعباس تاثير منفي گذارد. در نتيجه خريدن بليط بندرعباس و سفر هوايي مي‌تواند منطقي‌تر باشد. ترمينال بندرعباس با شركت‌هاي اتوبوسراني متعددي قرارداد دارد و تقريبا از همه مراكز استان كشور به مقصد بندرعباس، اتوبوس حركت مي‌كند. البته ساكنان شهرهاي شمال كشور به خاطر فاصله بسيار زيادشان با بندرعباس، بايد به‌طور غير مستقيم به سمت بندرعباس حركت كنند.

سفر با خودروي شخصي؛ به خستگي‌اش مي‌ارزد؟

همان‌طور كه در بخش‌هاي قبل گفتيم، فاصله زياد بندرعباس از ديگر شهراي كشور، سفر به آن را سخت مي‌كند. براي سفر به بندرعباس با خودروي شخصي، مثلا اگر تهران را مبدا شما در نظر بگيريم، بايد 1280 كيلومتر را رانندگي كنيد. اين سفر جاده‌اي حدودا 14 يا 15 ساعت طول مي‌كشد.

بايد ابتدا به سمت بزرگراه خليج فارس در مسير تهران قم برويد. بعد از گذشتن از قم و كاشان به سمت يزد يا اصفهان برويد. پس‌از آن بايد از شهرهاي سيرجان و حاجي آباد عبور كنيد تا به بندرعباس برسيد. شايد فكر كنيد كه سفر جاده‌اي پر از مناظر و مسيرهاي زيبا است و حسابي بهتان خوش مي‌گذرد. اما، لحظه‌اي به تنگ‌بودن فضاي خودرو و رانندگي طولاني‌مدت و خستگي‌اش فكر كنيد. مطمئن باشيد كه خستگي راه كل سفرتان را تحت تاثير قرار مي‌دهد و لذت آن را كم مي‌كند و خريدن بليط بندرعباس يك گزينه بهتر محسوب مي‌شود.

كدام روش سفر به بندرعباس بهتر است؟

در بخش‌هاي قبل از روش‌هاي سفر به بندرعباس گفتيم. اما كداميك از آن‌ها بهترين روش سفر به اين شهر محسوب مي‌شود؟ طبق توضيحاتي كه داديم، سفر با هواپيما، بهترين روش است. شايد قيمت آن كمي بالاتر از ساير روش‌ها باشد. اما با سفر هوايي به‌سرعت و بدون خستگي به مقصد مي‌رسيد و سفرتان تحت تاثير خستگي راه قرار نمي‌گيرد. گذشته از اين مورد، اگر هم نگران هزينه بالاي بليط بندرعباس هستيد، مي‌توانيد با انتخاب بليط‌هاي چارتري و لحظه آخري در هزينه‌هايتان صرفه‌جويي كنيد.

 

بهترين و ارزان‌ترين بليط بندرعباس را از فلاي تودي بخريد

اگر براي سفر به بندرعباس، مسير هوايي را انتخاب كرديد، براي خريدن ارزان‌ترين بليط به سايت فلاي تودي مراجعه كنيد. فلاي تودي تمام بليط‌هاي موجود براي سفر به بندرعباس را در كنار هم به شما نشان مي‌دهد و مي‌توانيد آن‌ها را با هم مقايسه و پس‌از انتخاب بليط مورد نظر، مي‌توانيد آن را به‌سادگي و با زدن چند دكمه خريداري كنيد.

به جز خريد بليط بندرعباس، امكان رزرو بهترين هتل هاي بندرعباس هم براي شما فراهم است. همچنين مي‌توانيد ساير خدمات سفر مثل ترانسفر فرودگاهي و خدمات تشريفات را از فلاي تودي بخريد.

تبلیغات متنی