رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

آيا صرافي كوكوين تحريم است؟

امروزه بسياري از افراد به دنبال سرمايه‌گذاري در بازار ارزهاي ديجيتال هستند. همچنين اين افراد علاقه‌مند به يادگيري استفاده از بازار ارزهاي ديجيتال براي بدست آوردن سود هستند. امروزه كمتر كسي وجود دارد كه نام ارزهاي ديجيتال و مخصوصا نام بيت كوين را نشنيده باشد. اما براي خريد ارز‌هاي ديجيتال بايد از خدمات صرافي هاي مناسب و قابل اطمينان استفاده كنيد. البته امروزه استفاده از بازار ارزهاي ديجيتال و صرافي‌هاي آنها در همه كشورها قانوني نيست.

پس از اينكه احراز هويت در صرافي بايننس اجباري شد، كاربران چند كشور از جمله كاربران ايراني مجبور شدند كه به دنبال جايگزين مناسب بگردند و از صرافي بايننس خارج شوند. ، صرافي كوكوين (Kucoin) يكي از صرافي‌هايي است كه كاربران ايراني زيادي دارد. اين روزها صرافي كوكوين كه محبوبيت زيادي هم در ميان كاربران ايراني دارد، تبديل به جايگزين بايننس شده است. اما چه تضميني وجود دارد كه بقيه صرافي‌هاي متمركز هم مانند بايننس دچار مشكل براي كاربران خود نشوند؟

در ادامه صرافي كوكوين را معرفي كرده و مزايا و معايب آن را توضيح مي‌دهيم. سپس درمورد اينكه آيا ايرانيان مي‌توانند در صرافي كوكوين فعاليت كنند، صحبت مي‌كنيم.

 

صرافي كوكوين

صرافي كوكوين يكي از امن‌ترين صرافي‌هايي است كه امروزه مي‌توان معاملات مربوط به ارزهاي ديجيتال را در آن انجام داد. در اين صرافي افراد مختلف در جهان سفارش ارز ديجيتال خود را ثبت مي‌كنند و سپس اين صرافي دو طرف معامله را به يكديگر وصل مي‌كند. پس از اينكه معامله مورد نظر كاربران در اين صرافي انجام شد، كوكوين كارمزدي را از طرفين معامله خواهد گرفت. صرافي كوكوين به عنوان يك مكاني مناسب براي معامله ارزهاي ديجيتال در سال ۲۰۱۷ تاسيس شد. اين صرافي هم اكنون يكي از بهترين و امن‌ترين بسترهاي معاملات جهاني است.

مزاياي استفاده از صرافي كوكوين

صرافي كوكوين داراي ويژگي‌هاي مثبت زيادي است كه باعث شده كاربران مختلف در سرتاسر جهان جذب اين صرافي شوند. در ادامه چند ويژگي مهم اين صرافي را به شما توضيح مي‌دهيم.

  • صرافي كوكوين داراي رمز ارز اختصاصي خود است كه اين امر انجام معاملات را آسان‌تر مي‌كند.
  • اين صرافي داراي حجم نقدينگي بالايي است.
  • اين صرافي داراي تنوع بسيار بالايي در ارزهاي ديجيتال است.
  •  صرافي كوكوين داراي پشتيباني قوي بوده و كاربران از آن رضايت داشته‌اند. اين خدمات شامل پرسش و پاسخ آنلاين است كه از طريق طريق ايميل هم انجام مي‌شود.
  • اين صرافي در قبال خريد و فروش ارزهاي ديجيتال، كارمزد كمي از كاربران خود دريافت مي‌كند.
  • اپليكيشن اين صرافي مشابه با امكانات سايت است كه كاركردن كاربران با آن بسيار راحت است.
  • استفاده از اين صرافي بسيار آسان بوده و پيچيدگي خاصي ندارد. همچنين رابط كاربري ساده آن امكان تجارت سريع و اسان را فراهم كرده است.

 

معايب صرافي كوكوين

صرافي كوكوين در كنار داشتن مزايا فراوان، داراي معايبي نيز است كه در ادامه درمورد مهم‌ترين  معايب اين صرافي توضيح مي‌دهيم.

  • براي افراد مبتدي، معامله‌كردن با اين صرافي گزينه مناسبي نيست.
  • در اين صرافي روش‌هاي پرداخت بسيار كم است.

 

آيا كاربران ايراني مي‌توانند از صرافي Kucoin استفاده كنند؟

امروزه ايرانيان زيادي در حال استفاده از صرافي كوكوين هستند. همچنين كاربران ايراني اين صرافي ادعا دارند كه به راحتي با اين صرافي كار كرده و مشكلي ندارند. در ادامه درمورد اين موضوع صحبت مي‌كنيم.

توجه داشته باشيد كه كشور ايران در ليست OFAC قرار دارد. اين ليست حاوي تحريم‌هاي آمريكا است. تمام اشخاص، بانك‌ها، سرويس‌هاي مالي وغيره كه در كشور آمريكا يا تحت نظارت اين كشور كار مي‌كنند، بايد از اين ليست پيروي كنند. يعني نبايد به اشخاص و كشورهايي كه در اين ليست هستند خدماتي ارائه دهند. صرافي كوكوين به طور واضح در قوانين خود ادعا كرده است كه با نهادهاي قانون‌گذار داخل و خارج سيشل همكاري خواهد كرد.

اگر با صرافي كوكوين كار كرده باشيد، متوجه خواهيد شد كه اطلاعات شخصي شما را ذخيره مي‌كند كه در صورت نياز اين اطلاعات را در اختيار نهادهاي قانون‌گذار خواهد گذاشت. يعني اگر اين صرافي كاربران ايراني را تحريم كند، اين صرافي مي‌تواند بدون اطلاع قبلي اكانت شما را ببندد. در نتيجه از آنجايي كه شما قوانين اين صرافي را رعايت نكرده‌ايد، مي‌تواند دارايي‌هايتان را به شما بازنگرداند. در نتيجه به طور قانوني، كاربران ايراني نمي‌توانند از صرافي كوكوين استفاده كنند.

نظر صرافي كوكوين درمورد فعاليت كاربران ايراني

طبق تحقيقات صورت گرفته و مكاتبه با صرافي كوكوين اين صرافي گفته است:

«بعضي دولت‌ها قوانيني دارند كه، شهروندان خود را از فعاليت در حوزه ارزهاي ديجيتال منع مي‌كنند. ما در صرافي كوكوين بايد به قوانين آن كشورها پايبند باشيم و با انجامKYC، از ارائه خدمات به شهروندان اين كشورها دوري مي‌كنيم.»

در نتيجه طبق مطالب گفته شده، كوكوين در قوانين خود گفته كه با قانون‌گذارن داخل و خارج سيشل همكاري خواهد كرد.

چند دليل، كاربران ايراني نمي‌توانند از صرافي كوكوين استفاده كنند:

  • ايران در ليست OFAC قرار دارد كه كوكوين ملزم به همكاري با آن است.
  • در صورت تصويب شدن طرح صيانت، استفاده از صرافي‌هاي خارجي غيرقانوني خواهد بود
  • صرافي كوكوين هنوز قانون‌گذاري نشده است ولي اين اتفاق مي‌تواند به زودي رخ مي‌دهد.

 

صرافي‌هاي خارجي ارزهاي ديجيتال

هيچكدام از صرافي‌هاي متمركز خارجي اجازه ندارند كه به كاربران ايراني خدمات ارائه دهند. البته تا قبل از آگوست ۲۰۲۱، كاربران ايراني مي‌توانستند بدون احراز هويت در صرافي بايننس و با سقف برداشت روزانه ۲ بيت كوين در آن فعاليت كنند. اما در حال حاظر، بايننس احراز هويت را براي تمام كاربران خود اجباري كرده است. پس كاربران ايراني ديگر امكان استفاده از اين صرافي را ندارند.

هيچكدام از صرافي‌هاي متمركز خارجي به كاربران ايراني اجازه ندارند كه سرويس دهند. بعضي از صرافي‌هاي خارجي يك سري خدمات خود را بدون احراز هويت ارائه مي‌دهند. البته توجه داشته باشيد كه اگر هر كدام از اين صرافي ها بفهمند كه شما ايراني هستيد (به عنوان مثال از طريق آي‌پي شما) دارايي شما را بلوكه خواهند كرد.

احراز هويت در صرافي كوكوين

در حال حاضر احراز هويت در صرافي كوكوين براي كاربران اجباري نشده است. اما با توجه به اينكه سخت‌گيري قانون‌گذاران در سراسر جهان در حال افزايش است، اين صرافي نيز به‌زودي احراز هويت را براي كاربران خود اجباري خواهد كرد. اگر در صرافي كوكوين حساب داريد، تا زمان اجباري شدن احراز هويت اين صرافي، نكات امنيتي را رعايت كنيد و از نگهداري دارايي خود در كيف پول اين صرافي خودداري كنيد.

يك نكته مهم را هميشه به ياد داشته باشيد كه از صرافي‌ها به عنوان كيف پول استفاده نكنيد. فقط براي خريد و فروش از خدمات صرافي ارز ديجيتال استفاده كنيد همچنين به آنها به چشم كيف پول نگاه نكنيد. اگر مي‌خواهيد از صرافي‌هايي استفاده كنيد كه بدون احراز هويت، خدمات خود را ارائه مي‌دهند دارايي خود را به كيف پول شخصي‌تان منتقل كنيد. با اين كار ريسك از دست دادن دارايي خود را كاهش مي‌دهيد.

آيا صرافي كوكوين معتبر است؟

بله. صرافي كوكوين در ميان برترين صرافي‌هاي متمركز ارزهاي ديجيتال قرار دارد.

جمع‌بندي 

ما در اين مقاله در مورد صرافي كوكوين براي استفاده كاربران ايراني پرداختيم. همانطور كه توضيح داديم، صرافي Kucoin در حال حاضر فعاليت كاربران ايراني را تحريم نكرده است. اما در صورت لزوم، با قانون‌گذاران تمام كشورها همكاري مي‌كند و كاربران ايراني ديگر توانايي كار با اين صرافي را ندارند.

در نتيجه، اگر با وجود اين مسائل مي‌خواهيد با صرافي كوكوين كار كنيد، از آي‌پي ثابت استفاده كنيد. همچنين ارزهاي ديجيتال آينده دار بلند مدت خود را در صرافي نگهداري نكنيد و به كيف پول خود واريز كنيد.

تبلیغات متنی