رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

مهاجرت به كانادا بهتر است يا آلمان!

وقتي مقايسه كشورها در آمريكاي شمالي را آغاز مي‌كنيد، مشخص است كه كانادا موقعيت خود را نسبت به ديگر كشورهاي اين قاره در صدر قرار داده است. نه تنها كانادا در دهه‌هاي اخير به مراتب بيشتر از همسايه انگليسي زبان خود در جنوب يعني آمريكا، توسعه يافته و ثروتمندتر بوده كه وقتي صحبت از تحصيل، فرهنگ و زيبايي‌هاي طبيعي مي‌شود، نيز دولت كانادا حرف اول را مي‌زند. از سوي ديگر كانادا براي سيستم بزرگ خود يعني مراقبت از سلامت شهروندان به خوبي شناخته شده است. سيستمي كه مي‌تواند با كشورهاي اروپايي بسيار ثروتمند مقايسه شود. براي انتخاب از بين آلمان يا كانادا براي مهاجرت تا انتهاي اين متن همراه ما باشيد.

از برخي جهات شباهت بسياري بين كشور آلمان در اروپا و كانادا در آمريكا وجود دارد. هنگامي كه صحبت از مقايسه بين آلمان و كانادا مي‌شود، شكي نيست كه آلماني‌ها و كانادايي‌ها صفات مشترك زيادي مانند: كيفيت زندگي، نرخ پايين جرم و جنايت، سيستم‌هاي بزرگ بهداشتي و آموزشي، حتي توافقات تجاري و همكاري دارند كه نه تنها خود هر دو ملت از آن بهرمند هستند، بلكه به محيط زيست و بشردوستي نيز كمك مي‌كنند. هر دوي اين ملت‌ها در حال حاضر تحت توجه اقدامات صلح طلبانه، سياست‌هايي در مورد حقوق مردم و همچنين اصلاحات مهاجرتي قرار دارند.

 

بنابراين، آلمان در اروپا و كانادا در آمريكاي شمالي، هر دو مكان ايده‌آل براي تحصيل و زندگي در قاره‌هاي مربوطه هستند. اما اگر آنها را با يكديگر مقايسه كنيم، چه اتفاقي مي‌افتد؟ آلمان يا كانادا ؟ مقايسه دو كشور آلمان و كانادا براي مهاجرت!

تحصيل در كانادا بهتر است يا آلمان؟

كانادا بهتر است يا آلمان؟ اولين نكته‌اي كه به ذهن شما مي‌رسد، هزينه‌هاي مربوطه براي تحصيل در اين كشورهاست. بنابراين قبل از هر اقدامي بايد هزينه هاي اخذ ويزاي تحصيلي كاناداو همينطور آلمان را مورد بررسي قرار دهيد.

كانادا يكي از مقصدهاي آموزش عالي به دنبال ارائه دوره‌هاي كارشناسي، تحصيلات تكميلي و دكترا به دانشجويان در سراسر جهان است. همانطور كه در دفتر آموزش بين المللي كانادا، كانادا در رتبه سوم مسكن براي بالاترين درصد از دانشجويان بين المللي در سطح جهاني است. همچنين دانشگاه‌هاي كانادا گواهينامه‌هاي كارشناسي و تحصيلات تكميلي را همراه با دوره‌هاي كوتاه مدت ارائه مي‌دهند.

دليل اوليه براي انتخاب كانادا، سيستم آموزش و پرورش پيشرفته آن، موسسات عالي رتبه و محيطي بسيار امن براي رشد در زمينه‌هاي متعدد است. همراه با اين دلايل ضروري، دانش آموزان و دانشجويان به دليل ساختار شهريه جيب پسند براي تمام برنامه‌هاي آموزشي به كانادا مهاجرت مي‌كنند.

 

اگر تصميم به اقامت دائم داريد!

فرصت‌هاي اقامت دائم بايد به دقت مورد توجه قرار گيرد. شما مي‌توانيد براي اقامت دائم در كانادا در دوره اجازه كار پس از فارغ التحصيلي، تحت كلاس تجربه كانادا درخواست دهيد. با پايين بودن جمعيت كانادا، هنوز كمبود متخصصان و كارگران بسيار ماهر وجود دارد. گرفتن اقامت دائم در كانادا آسان تر از آلمان است. همين باعث مي‌شود تا شما حين تحصيل بتوانيد از اقامت موقت و در صورت ادامه تحصيل و يافت شغل مناسب در اين كشور از اقامت دائم برخوردار شويد.

كسب تابعيت در آلمان بسيار دشوار تلقي مي‌شود. شما نياز به انجام بسياري از الزامات و صرف زمان زيادي (تقريبا 7-8 سال) در آلمان براي به دست آوردن شهروندي آلمان داريد. اما تابعيت كانادا را مي‌توان در مقايسه با آلمان راحت‌تر به دست آورد. اين سيستم متمركز بوده و شما در كانادا زمان كمتري (تقريبا 4 سال) را در مقايسه با آلمان بگذرانيد.

زمينه تخصصي خود را انتخاب كنيد!

كانادا ميزبان دانشجويان بين المللي براي دوره‌هاي: كارشناسي، تحصيلات تكميلي، كوتاه مدت، گواهينامه‌هاي كارشناسي و گواهينامه‌هاي تحصيلات تكميلي است. مدت دوره‌هاي ديپلم از ۱ تا ۳ سال است، در حالي كه براي دوره‌هاي ديپلم از ۱ تا ۲ سال است. به غير از اين موارد، يك دانشجو مي‌تواند در يك دوره آموزش حرفه‌اي 1 ساله ثبت‌نام كند.

در سال‌هاي اخير اخذ مدارك ليسانس محبوبيتي بسياري كسب كرده است. دانشگاه‌هاي كانادا گزينه‌هاي كارشناسي را به دانشجويان ارائه مي‌دهند. اين امر دانش آموزان را قادر مي‌سازد تا چهار ماه را در موسسه و ماه‌هاي بعدي را صرف كار با يك سازمان كنند. كانادا به خاطر تخصص در زمينه‌هاي آموزشي مانند: مديريت كسب و كار، مهندسي، رسانه، پرستاري، پزشكي، مهمان نوازي و علوم كامپيوتر شناخته شده است.

زندگي اجتماعي را در نظر بگيريد!

اگر تصميم به ادامه تحصيل در دانشگاه‌هاي كانادا را داريد، قطعا يك محيط بسيار دوستانه را تجربه خواهيد كرد. افراد بسياري به شما نزديك شده و معاشرت خواهند كرد. در نهايت اينكه زمان هيجان انگيزي سپري كرده و زندگي اجتماعي داريد. در صورتي كه در كشور آلمان ميزان درصد معاشرت افراد به نسبت كانادا بسيار پايين‌تر است.

برقراري ارتباط را در نظر بگيريد!

اگر قرار است در كانادا تحصيل كنيد، به راحتي مي‌توانيد با ديگران به زبان انگليسي ارتباط برقرار كنيد. زيرا دولت كانادا از سري كشورهاي دو زبانه محسوب مي‌شود. در مقابل، اگر قرار باشد در آلمان تحصيل كنيد، از سد عظيم زباني رنج خواهيد برد. شما بايد كلاس‌هاي زبان انگليسي را انتخاب كنيد تا بتوانيد با استادان، معلمان يا دانش آموزان ديگر ارتباط برقرار كنيد. بنابراين اگر شما مايل به يادگيري يك زبان جديد هستيد، بهتر است كانادا را براي آموزش عالي انتخاب كنيد.

 

سيستم تدريس متفاوت را در نظر بگيريد!

سيستم آموزش و پرورش در كانادا در سراسر يك ترم از طريق تكاليف و بحث، خارج از امتحانات مركزي و همينطور كلاس‌هاي عملي متعدد ارزيابي مي‌شود. اين سيستم براي كساني كه تنها به نمرات خود در امتحان نهايي تكيه ندارند، مفيد خواهد بود. در كانادا نمرات شما در طول ترم مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. بنابراين امتحانات متعدد و تكاليفي به جز امتحانات نهايي در پي خواهيد داشت. اين سيستم آموزشي براي بسياري افراد سرگرم كننده و مورد تاييد است. از سوي ديگر در آلمان نتيجه شما بستگي به امتحان نهايي شما داشته و هيچ ارزيابي در بين ترم وجود ندارد. بنابراين شما فقط نياز به نتيجه مثبت در امتحانات پايان ترم خواهيد داشت.

بورسيه را در نظر بگيريد!

در صورتي كه دانشجويان قادر به تحمل هزينه شهريه نباشند، مي‌توانند از بورسيه‌هاي موجود توسط موسسات آموزشي خود انتخاب كنند. دانشگاه‌هاي مختلف خصوصي و دولتي در كانادا طرح‌هاي بورسيه كاملي را براي دانشجويان بومي و بين المللي خود كه به دنبال پذيرش در آنجا هستند، ارائه مي‌دهند. در حالي كه دانشجويان شانس كمتري براي چنين كمك‌هاي مالي از دانشگاه‌هاي خصوصي دريافت مي‌كنند، دانشگاه‌هاي دولتي با برنامه هاي بورسيه خود براي مشتاقان سخاوتمندانه‌تر برخورد مي‌نمايند.

در نهايت اينكه هنگامي كه يك دانشجو براي ادامه تحصيلات عالي به كانادا مراجعه مي‌كند، فرد آخرين و ارتقا يافته‌ترين نسخه آموزش و پرورش را در مشهورترين دانشگاه‌هاي جهان به دست مي‌آورد. در كنار اينكه از يك شيوه زندگي راحت و سهولت زندگي نيز بهرمند مي‌شود. دانش آموزاني كه تحصيلات را در كانادا دنبال مي‌كنند به آموزش در سطح جهاني دسترسي پيدا مي‌كنند و در معرض فرصت‌هاي شغلي بهتري قرار مي‌گيرند.

 

تبلیغات متنی