رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

خصوصيات و اهميت استفاده از لباس فرم اداري

همانطور كه مطلع هستيد لباس فرم اداري انواع مشاغل سازماني و شركت­ها نشان دهنده اعتبار و رسميت آن مجموعه مي­باشد. بنابراين به جهت اهميت اين موضوع، هر لباس فرمي را نمي­توان در محل كار استفاده كرد؛ بلكه براساس نوع حرفه و شغل و اهدافي كه شركت يا اداره مد نظر دنبال مي­كند، انتخاب يونيفرم مناسب طراحي شده توسط طراحان مجرب، در دستور كار رهبران سازمان قرار خواهد گرفت. لباس فرم كاري و اداري هر شركت، علاوه بر راحتي و آرمش براي كارمندان، باعث يك دست ديده شدن گروه يا تيم كاري نيز مي­شود و شكل زيبا و نظم خاصي را در اداره ايجاد خواهد كرد. در اين مقاله قصد داريم شما كاربران گرامي را با لباس­هاي اداري و فرم، ويژگي و خصوصيات آن براي تمامي مشاغلي كه به پوشش فرم اداري نياز دارند آشنا كرده و به بررسي اهميت استفاده و جنبه­ هاي مختلف آن بپردازيم.

 https://royablog.ir/ads/lebas1.gif

  لباس فرم اداري آقايان

لباس اداري و فرم چگونه لباسي است؟

در بسياري از مشاغل، استفاده و خريد لباس فرم اداري مناسب متناسب با شغل و حرفه افراد امري مهم و ضروري بشمار مي­آيد؛ چرا كه يكدست بودن لباس كارمندان علاوه بر ظاهري زيبا باعث ايجاد حس همبستگي و اتحاد در ميان پرسنل خواهد شد. لباس فرم هر سازمان يا اداره­ براساس نيازها و اهداف سازمان انتخاب مي­شود. به اين صورت كه براي خانم­ها به شكل مانتو شلوار زيبا و خوش فرم اداري و براي آقايان به شكل كت و شلوار اداري، طراحي و اجرا مي­شود. لازم است به اين نكته اشاره شود كه لباس­هاي فرم مردانه صرفا براي لباس اداري مورد استفاده نمي­شود بلكه براي فرم كارگري، كارگاهي، رانندگان و فرم كار نيز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. لازم به ذكر است كه انتخاب لباس فرم مناسب براساس نوع شغل و برحسب جنس پارچه، نوع فصل، ميزان راحتي و شيك و زيبا بودن آن صورت مي­پذيرد.

خصوصيات و ويژگي لباس فرم اداري مناسب

لباس فرم اداري نشان دهنده هويت و اعتبار و همبستگي و كار تيمي كارمندان هر شركت يا سازمان محسوب مي­شود. بنابراين انتخاب لباس فرم متناسب با محيط كار با در نظر گرفتن المان­ها و ويژگي­هاي منحصر به فرد در طراحي و دوخت از اهميت ويژه­اي برخوردار است.

  • انتخاب رنگ مناسب در لباس فرم، به عنوان اولين چيزي كه نظر ديگران را جلب مي­كند شناخته شده است. معمولا براي انتخاب رنگ لباس فرم از برند و المان­هاي سازماني الهام مي­گيرند.
  • ·       يكي از فاكتورهاي مهم در انتخاب يونيفورم مناسب، جنس پارچه مصرفي مي­باشد. انتخاب پارچه در طول سال معمولا بر اساس فصل سرما و گرما صورت مي­پذيرد. پارچه با الياف طبيعي و نخ و يا پارچه ترگال براي مانتوهاي اداري بانوان و استفاده از پارچه فاستوني براي دوخت كت و شلوار اداري آقايان گزينه بسيار مناسبي مي­باشد 
  • انتخاب سايز مناسب براي لباس فرم اداري به عنوان عاملي مهم در راحتي به هنگام كار بشمار مي­آيد. بنابراين، انتخاب لباس فرم تنگ و نامناسب كه مانع از حركت و فعاليت در محيط كار مي­شود توصيه نخواهد شد.

در اين عكس تكنيسين هاي كار در ارتفاع را با لباس فرم مشاهده ميكنيد:

 https://royablog.ir/ads/lebas2.jpg

بررسي اهميت و منافع استفاده از لباس فرم در اداره و سازمان

پوشيدن لباس فرم اداري علاوه بر اينكه در جهت منافع كارفرمايان اجرا مي­شود؛ براي سه طيف مختلف در هر سازمان يا اداره منافعي را به دنبال خواهد داشت كه به شرح ذيل مي­باشد.

منافع كارفرمايان

با اينكه انتخاب و طراحي لباس فرم اداري، براي كارفرمايان هزينه­بر است؛ با اين حال با توجه به منافعي كه در جهت اهداف اداره يا سازمان دارد، كارفرما از هزينه بيش­تر در اين مورد هيچ ترديد و مضايغه­اي را دريغ نمي­فرمايد. بنابراين الزام و اجبار استفاده از لباس فرم براي كارمندان، به جهت افزايش بهره­وري كار و به دنبال آن، بازدهي مطلوب شاغلين، بالندگي و شكوفايي ارگان يا نهاد ذيربط مي­باشد. علاوه بر اين يكي از عوامل مهم در موفقيت نام و برند تجاري هر سازمان يا اداره، لباس­هاي فرم كارمندان مي­باشد. به عنوان مثال مانتوي فرم اداري كارمندان خانم يك شركت هواپيمايي، به عنوان هويت كاري و فاكتور معرفي برند آن شركت محسوب مي­شود. بنابراين كارفرمايان به جاي صرف هزينه­هاي هنگفت تبليغات برند يا شركت خود، با طراحي و استفاده از لباس فرم شيك و مناسب در رنگ سازماني و از طريق درج لوگوي شركت بر روي لباس، بهترين شيوه برندسازي و تبليغات آن را در دستور كار خود قرار مي­دهند؛ درواقع يك دست بودن لباس فرم كاركنان، نشانه­ي اعتبار برند و حرفه­اي بودن فعاليت­هاي شركت مي­باشد.

لباس فرم اداري كارمندان، علاوه بر اينكه عامل ايجاد حس همبستگي بين كارمندان، شكل و ظاهر زيبا، تبليغات و برندسازي و نشان دهنده هويت و اعتبار سازمان است در برخي موارد ايمني كاركنان را با توجه به نوع كاري كه انجام مي­دهند تامين خواهد كرد. به عنوان مثال لباس­هاي فرم كار با ويژگي ضد حريق يا شب­نما براي مشاغلي مانند آتش نشاني و شهرداري در جهت حفظ ايمني كاركنان، طراحي و اجرا شده است.

منافع كاركنان

يكي از نكات و منافع حائز اهميت الزام استفاده از لباس فرم براي تمامي كاركنان، كنار گذاشته شدن نابرابري و تفاوت­هاي فردي و فرهنگي ميان افراد مي­باشد. علاوه بر اين ايجاد ظاهري شيك و متناسب با محيط كار، افزايش روحيه مثبت و ايجاد بازدهي مطلوب، صرفه جويي در خريد لباس­هاي گران قيمت و عدم نگراني براي تهيه لباس متناسب با محيط كار از منافع پوشيدن يونيفرم كارمندان مي­باشد.

منافع مشتريان

يكي از اصلي­ترين دغدغه­هاي كارفرمايان، ديده شدن و مورد توجه قرار گرفتن از سوي مشتري مي­باشد. لباس فرم اداري به عنوان ابزاري براي شناسايي كارمندان توسط مشتري شناخته مي­شود. در واقع پوشش هماهنگ و مناسب كارمندان، بيشترين تاثير را در ايجاد تصوير ذهني مطلوب براي مشتريان دارد. براساس تحقيقات به عمل آمده و در طي نظرسنجي­هاي اعمال شده از مشتريان يك اداره، حدود 52 درصد از مشتريان نسبت به كاركناني كه با لباس فرمدر محل كار حاضر شده­اند اعتماد بيشتري داشته و از پيشنهادات آنان به خوبي استقبال خواهند كرد.

https://royablog.ir/ads/lebas3.gif

پوشيدن لباس فرم يك دست نشان دهنده اتحاد كاركنان

جمع بندي و كلام آخر

لباس فرم اداريامروزه به عنوان هويت و اعتبار، حس همبستگي و اتحاد كارمندان، عامل تبليغات و برندسازي سازمان­ها شركت­ها شناخته شده است. بنابراين انتخاب طرح مناسب و ايده­آل در افزايش بهره­روي مشاغل و بهبود عملكرد كاركنان بسيار موثر واقع مي­شود. مجموعه سكوريتي فرم، به عنوان يكي از پيشتازان توليد و ارائه انواع پوشاك فرم صنعتي­، اداري و فروشگاهي در سه بخش مشاوره، توليد و توزيع با تنوع بالاي متريال و ارائه مشاوره توسط متخصصين اين حوزه به مشتريان فعاليت مي­نمايد. بنابراين براي داشتن انتخاب مناسب و شايسته مي­توانيد با خيال راحت از همكاري با اين مجموعه بهره لازم را ببريد.

تبلیغات متنی