رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

چه زماني بايد به سراغ خريد سرور اختصاصي برويم؟

https://royablog.ir/ads/server1.jpg

 سرور اختصاصي يك سرويس بسيار گسترده و كاربردي، براي وبسايتهاي بزرگ بشمار ميآيد. به عبارتي، بسياري از دارندگان سايتهاي جديد، براي راهاندازي وبسايت جديد خود، نيازمند يك ميزبان يا سرور قدرتمند و با كيفيت ميباشد.خريد سرور اختصاصي با افزايش ترافيك ورودي وبسايت شما در گذشت زمان، با ويژگيهاي منحصر به فرد امنيتي پيشرفته، تاثير بسيار مثبتي را در زمان بارگيري ايدهآل صفحات وب ايجاد مينمايد. در اين مقاله قصد داريم به تعريف سرور اختصاصي و بهترين زمان براي خريد آن در كنار مقايسه با سرورهاي ميزباني ديگر بپردازيم و جنبههاي مختلف آنرا مورد بررسي قرار دهيم. در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.

بررسي مفهوم سرور يا ميزبان اختصاصي

سرور اختصاصي اساسا به معناي اين است كه وبسايت شما داراي يك سرور يا سيستم سرويس دهنده مخصوص به خود بوده و به جهت كنترل و مديريت، به عنوان يك ميزبان اينترنتي عمل خواهد كرد. لازم است به اطلاعتان برسانيم كه سرور اختصاصي با قدرت و انعطاف پذيري فوقالعادهاي كه ارائه ميدهند نسبتا هزينهبر و گران قيمت ميباشند. بر همين اساس لازم است كه قبل از انتخاب سرور مخصوص وبسايت خود، تحقيقات لازم را در رابطه با نوع طرح ارائه شده به عمل بياوريد. به عنوان مثال بسياري از وبسايتهاي مختلف، با يك سرور ميزبان مشترك، شروع به كار كرده و با رشد زود هنگام، از حد مجاز برنامههاي اشتراكي فراتر ميروند. بنابراين در اين شرايط انتخاب يكي از دو گزينه، ارتقا به يك سرور مجازي(vps) يا يك سرور از نوع اختصاصي پيش روي شما قرار خواهد گرفت و در نهايت اين شما هستيد كه با سنجيدن گزينههاي مختلف بهترين سرور را انتخاب خواهيد كرد.

 مقايسه سرور اختصاصي با ديگر سرورها

 همانطور كه مطلع هستيد در اصطلاح وب سرور، سرورها به عنوان يك يا چند ميزبان براي سايتهاي ديگر شناخته ميشوند. سرور اختصاصي با سرعت و كيفيت بسيار بالا و  آي پي اختصاصي، همان ميزباني است كه به صورت واحد و كلي در اختيار قرار خواهد گرفت. درواقع بسته به نياز افراد، نوع سرور مورد نظر انتخاب خواهد شد. در يك سرور ميزبان اشتراكي، صدها نفر با آي پي هاي مختلف، به طور مشترك، در كنار شما از آن استفاده مينمايند. اين مسئله براي وبسايتهاي شخصي يا مشاغل كوچك كافي بوده اما  به دليل از دست دادن انعطاف پذيري سايت و عدم پيكربندي موارد مختلف، بهترين گزينه براي ادامه عملكرد نيست. سرور مجازي يا vps به بخش بوجود آمده از طريق ابزارهاي نرم افزاري خاص اطلاق ميشود كه با دو سيستم عامل وينوكس و ويندوز ارائه خواهد شد. سرورهاي مجازي با اشتراك گذاري منابع سروري ديگر، فضاي جداگانهاي از سايتهاي ديگر را در اختيار شما قرار خواهد داد؛ از آنجايي كه دسترسي ادمين و روت در اين سرور ها وجود دارد، در  پيكربندي سرور، انعطاف بيشتري ايجاد ميشود و در نتيجه عملكرد بهتر و سازگارتري را براي سايت، به دنبال خواهد داشت. سرورهاي اشتراكي و مجازي در مقايسه با سرور اختصاصي كم هزينه تر بوده و با سرعت قابل قبول، تا حدودي ميتوانند نيازهاي شما را برطرف نمايند.

 https://royablog.ir/ads/server2.jpg

 چهار دليل و مزيت خريد سرور اختصاصي

همانطور كه پيشتر به آن اشاره كرديم سرور اختصاصي، با سرعت و كيفيت بسيار بالا و ويژگيهاي منحصر به فرد بهترين ميزبان، براي وب سايتهاي بزرگ و سنگين بوده و به عنوان ابزار ذخيره ساز ابري اطلاعات، مانند بك آپ گيري شناخته ميشود. در ادامه براي درك بهتر مطلب، چهار دليل كه شما را ملزم به استفاده از سرورهاي اختصاصي ميكند را مورد بررسي قرار خواهيم داد.

  1.  براي كنترل بازديد وبسايت درحال رشد:

هنگامي كه وبسايت شما به سرعت درحال رشد است و ترافيك و بازديد آن رفته رفته بالا برود لازم است كه سرور اشتراكي را به يك سرور اختصاصي، براي جلوگيري از كاهش عملكرد،عدم از دست دادن درآمد و كنترل ترافيك سايت ارتقا دهيد.

  1. ايجاد امنيت:

با داشتن يك سرور اختصاصي، شخص شما مسئول امنيت وبسايت خود خواهيد بود. همواره مسئله امنيت براي هر وبسايت، علي الخصوص سايتهاي كه داراي اطلاعات مهم و خصوصي اعم از ايميل هاي محرمانه و شماره كارت اعتباري ميباشند حائز اهميت بوده است. بنابراين محافظت وبسايت، در برابر هكرها و ويروسها و ساير خطرات احتمالي امري مهم و ضروري بشمار ميآيد.

  1. بهينه سازي بارگيري صفحه:

زمان بارگذاري وبسايت شما عاملي موثر بر جنبه هاي مختلف وبسايت ميباشد. صفحات كم سرعت منجر به كاهش تعاملات و پرش به بالاي سايت خواهد شد. سرورهاي اختصاصي تا حد زيادي اين جنبه از وبسايت شما را بهينه كرده و برخلاف سرور اشتراكي، پهناي باند لازم، براي افزايش بارگذاري صفحه را بالا ميبرد.

  1. كنترل بر سرورها:

اخرين دليلي كه ميتوان براي استفاده از سرور اختصاصي اشاره نمود مسئله كنترل بر سرور است كه در بخش -هاي قبلي به آن اشاره نموديم.

https://royablog.ir/ads/server3.jpg

 چرا سرور هاي اختصاصي براي وبسايت مناسب مي باشند؟

براي پاسخ به اين سوال كه آيا سرور اختصاصي براي وبسايت شما مناسب است يا نه؟ لازم است كه به چند نكته توجه لازم را داشته باشيد. ابتدا ميزان پيشرفت بازديد و ترافيك سايت خود را از گذشته تا كنون، مورد بررسي قرار دهيد. اگر ميزان بازديد كنوني سايت، نسبت به قبل بيشتر بود، زمان آن رسيده كه ميان سرور مجازي يا اختصاصي گزينه مناسب را انتخاب نماييد. به طور كلي هر دو سرور، پتانسيل پهناي باند و زمان بارگذاري سريع صفحه را شامل ميشوند. با اين تفاوت كه سرورهاي اختصاصي امنيت بالاتري را نسبت به سرورهاي مجازي دربرگرفته و كنترل بيشتري را در اختيار شما قرار خواهند داد. لازم است به اطلاعتان برسانيم كه با توجه به نكات ذكر شده درنهايت شما هستيد كه با در نظر گرفتن نياز وب سايت و شرايط موجود بهترين انتخاب را خواهيد داشت.

 جمع بندي و سخن آخر

خريد سرور اختصاصي به عنوان يك سرور ميزبان و پرسرعت، براي وبسايتهاي پر بازديد با ترافيك بالا گزينه بسيار مناسبي به جهت بهبود عملكرد سايت، افزايش زمان بارگذاري صفحات بوده و عاملي تاثيرگذار در بالا بردن امنيت و كنترل وبسايت ميباشد. سرورهاي اختصاصي و مجازي از لحاظ پهناي باند با يكديگر برابر بوده اما از نظر سرعت عملكرد و هزينه، سرور اختصاصي نسبت به سرور مجازي(vps) جايگاه بالاتري دارند. شما كاربران گرامي ميتوانيد بر اساس فاكتورهايي مانند بازديد بالاي سايت و يا به عنوان ابزار ذخيره سازي ابري اطلاعات محرمانه و براي سايتهاي گسترده و بزرگ، با انتقال سرور اشتراكي به سرور از نوع اختصاصي بهترين عملكرد را براي وبسايت خود به ارمغان بياوريد. سرور اختصاصي ايران با منابع كاملا اختصاصي و با استفاده از رم و سي پي يو اختصاصي، در انواع مختلف آماده خدمت رساني به كاربران ميباشند. علاوه بر اين سرور از نوع اختصاصي با موقعيت آلمان كه دربرگيرنده پهناي باند گسترده است گزينه بسيار مناسبي براي افزايش امنيت و بهبود عملكرد وبسايت شما خواهد بود.

تبلیغات متنی