رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

اسليو معده با روش منحصر به فرد دكتر مهدي سليمي

با ما همراه شويد تا اطلاعات مهمي در مورد اسليو معده بدست آوريد.

https://royablog.ir/ads/salimi1.jpg

 مقدمه

يكي از بزرگترين مشكل هايي كه در حال حاضر افراد بسياري با آن دست و پنجه نرم مي كنند چاقي است. جدا از بحث تناسب اندام و خوشتيپ بودن چاقي مي تواند سبب بروز مشكلات سلامتي در افراد نيز شود. لذا كم كردن وزن اضافي را مي توان يكي از مهمترين دغدغه هاي افراد داراي اضافه وزن به شمار آورد. براي اين كار راهكارهاي مختلفي وجود دارد از ورزش و رژيم غذايي گرفته تا عمل هاي جراحي لاغري. اما يكي از بهترين راهكارهايي كه براي كم كردن اضافه وزن مفرط وجود دارد جراحي آن هم جراحي لاغري اسليو معده است.

در اين مطلب قصد داريم تا به جراحي اسليو معده بپردازيم و هدف كلي ازاين جراحي را بيان كنيم. با ما همراه باشيد.

 https://royablog.ir/ads/salimi2.jpg

عمل جراحي اسليو معده براي لاغري

در صورتي كه فرد داراي اضافه وزن مفرط باشد مي تواند براي عمل جراحي اسليو معده اقدام نمايد. براي اين كار اصولا پزشك ها و جراحان افرادي را مناسب به شمار مي آورند كه از نظر توده ي بدني و شاخص آن يعني بي ام آي (BMI) فرد در محدوده ي مناسبي براي جراحي قرار داشته باشد. معمولا پزشك ها افرادي را كه بي ام اي بالاتر از چهل را دارند و در محدوده ي چاقي مفرط قرار مي گيرند براي اين عمل جراحي لاغري مناسب به شمار مي آورند. در اين جراحي كاري كه انجام مي شود اين است كه گنجايش معده ي فرد بيمار را به ميزان بسيار بالايي كاهش مي دهند و به اين وسيله ديگر آن فرد نمي تواند مقدار زيادي غذا و مواد غذايي را به مصرف برساند و موجبات چاقي خود را فراهم آورد. كار ديگري كه در اين جراحي انجام مي شود اين است كه راهي كه مواد غذايي در بدن فرد مي بايست طي كنند تا جذب آن شوند را تغيير مي دهند و به اين وسيله جذب مواد غذايي را تا اندازه ي چشمگيري كاهش مي دهند و حتي گاها سبب عدم جذب برخي مواد غذايي مي شوند. همين امر در نهايت مي تواند به فرد داراي اضافه ي وزن كمك كند تا به صورت پيوسته و تدريجي اضافه وزن خود را كاهش دهد و به وزن ايده آل برسد.

هدف از جراحي اسليو معده چيست؟

به طور كلي پزشكان و جراحان هدف اصلي و عمده ي اين جراحي را كاهش دادن ميزان گنجايش معده ي يك فرد به شمار مي آورند. به وسيله ي جراحي لاغري اسليو معده در ابتدا جراح مورد نظر بخش عظيمي از معده كه شمال تقريبا 70 درصد آن مي شود را از مسير گوارش خارج مي كنند و در نتيجه ي اين امر ظرفيت معده ي فرد تا حد زيادي كمتر مي شود و جذب مواد غذايي براي آن كاهش مي يابد. جراحي اسليو در نقطه ي مقابل باي پس است، همانطور كه ميدانيد در باي پس هيچ قسمتي از معده از بدن خارج نمي شود و تنها بخشي از معده در امر گوارش حذف مي شود ولي در باي پس آن قسمت از معده كه اضافه بنظر مي آيد از آن جدا شده و از بدن خارج مي گردد و به اين وسيله حجم معده را تا اندازه ي زيادي كم مي كنند و در نهايت موجبات لاغري و كاهش وزن فرد را فراهم مي آورند. يكي از مهمترين مزيت هاي اين جراحي لاغري را مي توان غيرقابل بازگشت بودن به شمار آورد. فرد بيمار پس از به اتمام رسيدن جراحي با توجه به حجم كوچك معده اش ديگر قادر نيست مقدار زيادي غذا مصرف كند و در نتيجه مي تواند كاهش وزن مناسبي را تجربه كرده و با در اختيار داشتن لايف استايل مناسب به اندام ايده آل خود برسد.

چرا اين عمل جراحي لاغري را اسليو معده مي نامند؟

ممكن است اين پرسش برايتان مطرح شود كه علت نامگذاري اين عمل جراحي به اسليو معده چيست؟

در ابتدا خوب است بدانيد كه خود واژه ي اسليو Sleeve در زبان انگليسي به معناي آستين مي باشد. وجه تسميه  و علت اين نامگذاري هم اين است كه در اين عمل جراحي لاغري آن قسمت از معده ي فرد كه پس از جراحي در بدن وي باقي مي ماند بسيار شبيه به يك آستين است. به همين علت هم نام اين عمل جراحي لاغري را اسليو گذاشته اند. به كمك اين جراحي افرادي كه از اضافه وزن و چاقي مفرط رنج مي برند مي توانند چيزي بالغ بر 80 درصد از اضافه وزن خود را از دست داده و به وزني كه هميشه خود را در آرزوهايشان تصور مي كردند برسند. نكته اي كه براي افرادي كه مي خواهند اين جراحي را انجام دهند مهم بوده و مي بايست حتما آن را بدانند و به آن توجه كنند اين است كه اين جراحي لاغري برگشت ناپذير است. چرا كه آن قسمت اضافه از معده ي فرد برداشته شده و از بدن جدا مي شود. پس پيش از اقدام به جراحي اين نكته را در نظر گرفته و سپس در مورد آن تصميم گيري كنيد.

 https://royablog.ir/ads/salimi3.jpg

چه افرادي به اين عمل جراحي لاغري نياز دارند؟

دكتر سليمي مبر اين باور است كه انتخاب فرد مناسب براي اين عمل جراحي از اهميت بالايي برخوردار است. چرا كه با دراوردن بخشي از معده ديگر اين عمل بازگشت پذير نيست. همچنين در اين روش فرد وزن زيادي را از دست مي دهد و به همين علت اگر كيس مناسب عمل نباشد ممكن است با مشكلات سلامتي و خطرات جانبي مواجه شود. لذا براي اين كار انتخاب را به پزشك جراح خود بسپاريد . در صورتي كه شرايط شما به گونه اي باشد كه براي عمل جراحي اسليو معده كيس مناسبي به شمار بياييد قطعا پزشك شما اين موضوع را متوجه شده و شما را براي انجام اين كار كانديد مي كند. اما در صورتي كه اضافه وزن شما به كمك ورزش، رژيم و يا تركيبي از اين دو قابل رفع باشد قطعا پزشك ترجيح بر انجام اين موارد داشته و جراحي لاغري كلا از گزينه ها حذف خواهد شد. بطور كلي افرادي با شاخص BMI بالاي 40 با صلاحديد پزشك ميتوانند اي عمل را انجام دهند.

نتيجه گيري

يكي از روش هاي بسيار مناسب و جواب دهنده براي لاغري جراحي اسليو معده است كه مي بايست با نظر پزشك فرد براي انجام اين جراحي اقدام نمايد.

تبلیغات متنی