رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

آشنايي با بازار‌هاي روي آب تايلند

يكي از جاذبه‌هاي بسيار جالبي كه در كشور تايلند به چشم مي‌خورد، وجود بازار‌هاي شناوري است كه بسياري از فروشندگان اقدام به فروش انواع محصولات و اقلام خود مي‌كنند. در سفر به كشور تايلند نياز است تا آشنايي كاملي با بازار‌هاي روي آب داشته باشيد.

 

يكي از جاذبه‌هاي بسيار جالبي كه در كشور تايلند به چشم مي‌خورد، وجود بازار‌هاي شناوري است كه بسياري از فروشندگان اقدام به فروش انواع محصولات و اقلام خود مي‌كنند. در سفر به كشور تايلند نياز است تا آشنايي كاملي با بازار‌هاي روي آب داشته باشيد. علاوه بر كشور تايلند، كشور‌هاي ديگري نيز مانند اندونزي و سريلانكا نيز داراي بازار‌هاي روي آب هستند. بسياري از گردشگران و مسافران كه از لحظه آخر تور تايلند را تهيه كرده‌اند، از بازار‌هاي شناور نيز بهره برده‌اند.

بازار شناور دامنوئن سادواك

اين بازار به عنوان معروف‌ترين و شناخته شده‌ترين بازار‌هاي كشور تايلند محسوب مي‌شود كه در فاصله حدود ۱۰۰ كيلومتري از شهر بانكوك واقع شده است. زماني كه به اين بازار مراجعه كنيد، مي‌توانيد انواع ميوه‌هاي تازه و يا سوغاتي‌هاي تايلند را خريداري كنيد. صنايع گلدوزي و عروسك‌هاي سنتي بخشي از محصولات و اقلام ارائه شده در بازار شناور دامنوئن هستند. علاوه بر تمامي سوغاتي‌ها و اقلام مورد نياز در اين بازار مي‌توانيد از غذا‌هاي محلي كشور تايلند نيز استفاده كنيد.

مطمئناً اين موضوع بسيار جالب خواهد بود؛ چراكه بر روي قايق‌هاي كوچك با مواد اوليه تازه غذا‌هاي محلي اين كشور تهيه مي‌شوند. در صورتي كه قصد مراجعه به اين بازار را داريد، پيشنهاد مي‌شود تا در صبح اقدام كنيد زيرا در اوايل صبح خلوت‌تر است. با رسيدن به ظهر، ازدحام و شلوغي اين بازار افزايش پيدا مي‌كند. در صورتي كه از لحظه آخر تور تايلند را براي سفر به اين كشور انتخاب كنيد، مي‌توانيد اقدام به خريد و لذت بردن از اين بازار نماييد. شما مي‌توانيد در حدود ۶ ساعت تمامي اين بازار را ببينيد.

بازار شناور آمفوا

آشنايي با بازار‌هاي روي آب تايلند باعث مي‌شود تا راحت‌تر از اين مناطق ديدن كنيد و از محصولات متنوعي كه در اين كشور ارائه مي‌شود، خريد نماييد. يكي از بازار‌هاي بسيار معروف ديگري كه در استان ساموت سونگخرام قرار دارد، بازار شناورآمفوا است. در اين بازار انواع غذا‌هاي محلي نيز طبخ مي‌شود. علاوه بر اين يك مكان بسيار زيبا و بي‌نظير در اين بازار وجود دارد كه باعث شده تا بسياري از گردشگران و مسافران براي ديدن زيبايي‌هاي اين منطقه نيز به استان ساموت سفر كنند. در اين بازار شناور بسياري از محصولات و سوغاتي‌هاي تايلند و انواع غذا‌ها و ميوه‌هاي تازه به فروش مي‌رسند. در حدود ۹۰ درصد گردشگران كه به اين بازار مسافرت كرده‌اند، يك تجربه بسيار شگفت‌انگيز و جذاب را داشته‌اند، بنابراين پيشنهاد مي‌شود تا در صورتي كه به تايلند سفر كرديد از اين بازار شناور نيز ديدن كنيد.

بازار شناور ايوتا‌ها

اين بازار، يك بازار كاملاً مناسب براي خريد انواع كالا‌هاي چوبي است. در اين بازار فروشگاه‌هاي چوبي بسيار زيادي وجود دارند. بازار شناور ايوتا‌ها در شهري به همين نام قرار گرفته است و فروشگاه‌هاي بسيار زيادي در گذرگاه‌هاي مختلفي، كالا‌هاي خود را به مشتريان عرضه مي‌نمايند. در بخشي از اين بازار مي‌توانيد يك نشيمن بزرگ را مشاهده كنيد كه در آن تعدادي كافه و رستوران تعبيه شده است. گردشگران و مسافران مي‌توانند از انواع غذا‌ها و نوشيدني‌هاي مختلف در اين بازار شناور استفاده كنند. علاوه بر اين در قايق‌هاي كوچكي برخي از افراد محلي اين كشور اقدام به فروش انواع غذا‌هاي سنتي تايلندي مي‌نمايند.

بازار شناور پاتايا

اين بازار يكي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري پاتايا به شمار مي‌آيد كه مسافران و گردشگران مي‌توانند تمامي اقلام و كالا‌هاي مورد نياز خود را در آن خريداري كنند. در بخشي از بازار شناور پاتايا شاهد مغازه‌هايي با معماري سنتي و محلي كشور تايلند بر روي آب هستيد. در قسمت‌هايي نيز پياده‌رو‌هايي تعبيه شده است كه مسافران و گردشگران مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند. كارگاه‌ها و نمايشگاه‌هاي بسيار زيادي در اين بازار به چشم مي‌خورد كه مسافران را با شيوه زندگي مردمان كشور تايلند و آداب و رسوم اين كشور آشنا مي‌نمايد.

بازار شناور تالينگ چان

در اين بازار شاهد يك حال و هوايِ كاملاً سنتي خواهيد بود. بازار شناور تالينگ چان در فاصله بسيار كمي از شهر بانكوك قرار گرفته است و فضاي كاملاً سنتي بسيار جذابي دارد. براي استفاده از اين بازار مي‌توانيد شنبه‌ها و يكشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر به اين بازار مراجعه كنيد. علاوه بر اين وجود غذا‌هاي محلي بسيار لذيذ نيز باعث شده تا ميان گردشگران شناخته شود. شما مي‌توانيد در زمان مراجعه به اين بازار اقدام به خريد انواع سوغاتي‌هاي محلي اين كشور كنيد.

يكي از بهترين روش‌هايي كه مي‌توانيد با استفاده از آن اقدام به ديدن انواع بازار‌هاي شناور در كشور تايلند كنيد، تور است. اگر از لحظه آخر تور تايلند را خريداري نماييد، به راحتي اين بازار را مشاهده خواهيد كرد. دسترسي به اين بازار بسيار راحت است و با استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي مانند مترو مي‌توانيد به راحتي به آن برسيد. يكي ديگر از نكات بسيار مهمي كه در اين بازار وجود دارد، طبخ انواع شيريني‌هاي محلي در آن است. به طور كلي اين بازار به علت فروش غذا‌هاي محلي شهرت دارد.

بازار شناور بانگ نام پئونگ

در صورتي كه به بانكوك سفر كرديد، مي‌توانيد به اين بازار شناور نيز سري بزنيد. بازار شناور بانگ نام پئونگ در مجاورت رود چاو فرايا قرار گرفته است. اكثر مغازه‌ها و فروشگاه‌هايي كه در اين بازار اقدام به فروش محصولات و اقلام مورد نياز مسافر مي‌كنند، بر روي زمين ساخته شده‌اند و فقط چندين مغازه در حاشيه رودخانه ديده مي‌شود. به دليل اينكه اين بازار در مقايسه با برخي از بازار‌هاي شناوري كه در كشور تايلند وجود دارند شناخته شده نيست، بنابراين خلوت‌تر و داراي ازدحام كمتري است. در صورتي كه به دنبال بازار‌هاي خلوت مي‌گرديد تا بتوانيد از محصولات و غذا‌هاي باكيفيت و محلي تايلند استفاده كنيد مي‌توانيد به اين بازار مراجعه نماييد. با آشنايي با بازار‌هاي روي آب تايلند مي‌توانيد تفريح و خريد بهتر داشته باشيد.

كلام پاياني

از جاذبه‌هاي توريستي كشور تايلند بدون شك بازار‌هاي شناور آن هستند. در صورت آشنايي با بازار‌هاي روي آب تايلند مي‌توانيد از انواع سوغاتي‌ها و سبزي‌ها و غذا‌هاي محلي اين بازار‌ها استفاده كنيد. بازار‌هاي شناور اين كشور بسياري از اقلام مصرفي روزانه به صورت كاملاً تازه و انواع صنايع دستي به فروش مي‌رسند. براي گردشگران و مسافران، اين بازار‌ها يكي از جاذبه‌ها و مكان‌هاي ديدني محسوب مي‌شود.

تبلیغات متنی