رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

انواع قطارهاي موجود در مسير قزوين

 

 

قزوين يكي از شهرهاي مهم ايران است كه در مسير ريلي شمال به جنوب كشور قرار دارد. اين شهر از‌طريق راه‌آهن به بسياري از شهرهاي بزرگ ايران مانند تهران، مشهد، اصفهان، شيراز و تبريز متصل است و روزانه مسافران زيادي از مسير ريلي براي سفر در بين اين شهرها استفاده مي‌كنند. تنوع بليط قطار قزوين،به مسافران اين امكان را مي‌دهد كه با‌توجه‌به نياز و سليقه خود، بهترين گزينه را براي سفر انتخاب كنند. اگر شما هم به‌دنبال خريد بليط قطار و سفر به شهر قزوين هستيد، در اينجا با تمام قطارهايي كه در اين مسير ريلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد آشنا خواهيد شد.

تاريخچه راه‌آهن قزوين

مسير راه‌آهن قزوين تا تهران يكي از قديمي‌ترين و مهم‌ترين مسيرهاي ريلي كشور است كه ارتباطات مسافري و كالا را بين دو شهر، يعني قزوين و تهران فراهم مي‌كند. تاريخچه اين مسير به دوران پهلوي و تحت حكومت رضاشاه بازمي‌گردد. بنا به دستور رضاشاه، در سال‌هاي ۱۲۹۷ تا ۱۳۰۰ هجري شمسي، طرح ساخت يك خط راه‌آهن از تهران به قزوين آغاز شد. اين طرح با هدف ايجاد ارتباط راحت‌تر و سريع‌تر بين دو شهر و همچنين تسهيل در حمل‌ونقل كالا و مسافران اجرا شد.

راه‌آهن قزوين تا تهران به‌طور رسمي در سال ۱۳۲۹ هجري شمسي تكميل شد و به بهره‌برداري رسيد. اين مسير به مرور زمان اصلاحات و بهبودهايي را تجربه كرد و همچنان يكي از مسيرهاي اصلي و حياتي در شبكه راه‌آهن ايران محسوب مي‌شود. اكنون مسافران مي‌توانند از شهرهاي مختلفي ازجمله مشهد، تاكستان، كرج، تبريز، زنجان، ميانه و آبيك با قطار به شهر قزوين سفر كنند.

انواع بليط قطار قزوين

قطارهاي متنوعي در مسير ريلي قزوين قرار گرفته‌اند كه به شما اجازه مي‌دهند هنگام خريد بليط قطار قزوين،مناسب‌ترين گزينه را براي سفر خود انتخاب كنيد. شما مي‌توانيد بليط قطار اتوبوسي، كوپه‌اي و همين‌طور رفت‌وبرگشت را براي سفر به قزوين تهيه كنيد. همچنين در برخي مواقع، خصوصا روزهاي منتهي به پايان سال، پيش فروش قطار نيز انجام مي‌شود كه مي‌توانيد از اين طريق، بليط قطار موردنظر خود را زودتر تهيه كرده و با خيال راحت براي سفر خود برنامه‌ريزي كنيد.

بليط قطار اتوبوسي

بسياري از مسافران ترجيح مي‌دهند در مسيرهاي كوتاهي مثل تهران-قزوين كه حداكثر ۲ تا ۳ ساعت تا مقصد فاصله است، بليط قطار اتوبوسي را تهيه كنند. واگن‌هاي اين قطار از سالن‌هايي برخوردار است كه صندلي‌ها داخل آن به‌صورت اتوبوسي چيده شده‌اند. گرچه صندلي‌هاي اين قطار قابليت تبديل به تختخواب را ندارد، بااين‌حال راحت هستند و سفر آرامي را براي شما ايجاد خواهند كرد. بزرگ‌ترين حسن قطارهاي اتوبوسي، قيمت پايين‌تر بليط آن‌هاست. در اين سالن‌ها، تلويزيون‌هاي بزرگي نيز تعبيه شده و با هدستي كه توسط مهمانداران به شما تحويل داده مي‌شود، مي‌توانيد در طول سفر از تماشاي فيلم و سريال نيز لذت ببريد.

بليط قطار كوپه‌اي

برخي ديگر هم قطارها را به‌خاطر كوپه‌هايشان دوست دارند؛ به‌خصوص كساني كه به‌صورت دسته‌جمعي با دوستان يا خانواده خود سفر مي‌كنند. قطارهاي كوپه‌اي كه در مسير قزوين وظيفه جابه‌جايي مسافران را بر‌عهده دارند، داراي كوپه‌هاي ۴ يا ۶نفره هستند. صندلي‌هاي اين كوپه‌ها امكان تبديل‌شدن به تختخواب را دارند؛ بنابراين، با خريد بليط قطار قزوين، شما مي‌توانيد در طول مسير به استراحت نيز بپردازيد. همچنين امكان رزرو دربستي كوپه‌ها نيز وجود دارد كه مي‌تواند حريم خصوصي شما را به‌طور كامل در طول سفر حفظ كند.

بليط قطار رفت‌وبرگشت

ازآنجاكه مسير ريلي قزوين يكي از پرترددترين مسيرهاي ريلي كشور است، با خريد بليط به‌صورت رفت‌وبرگشت، ديگر هيچ نگراني بابت روز بازگشت‌تان وجود نخواهد داشت. البته به‌خاطر داشته باشيد كه قيمت بليط قطار رفت‌وبرگشت با‌توجه‌به قطاري كه شما انتخاب مي‌كنيد مي‌تواند متفاوت باشد.

چه قطارهايي در مسير قزوين، مسافران را جابه‌جا مي‌كنند؟

اهميت بالاي قزوين به‌عنوان يكي از مركزي‌ترين شهرهاي كشور، باعث شده تنوع قطارهاي مسير ريلي آن زياد باشد. به‌همين‌خاطر هم دست شما در انتخاب مناسب‌ترين قطار براي سفر باز است. در اين سفر، شما قادر به انتخاب قطار چهار‌ستاره اتوبوسي نگين، قطار چهار‌ستاره سروش، قطار چهار‌ستاره سبز، قطار اتوبوسي پرديس، قطار سه‌ستاره طوس، قطار سه‌ستاره پارسي و قطار دو‌ستاره قزوين هستيد. هر يك از اين قطارها، امكانات متنوعي را در اختيار مسافران مي‌گذارند و طبيعتا قيمت متفاوتي هم دارند.

قطار چهارستاره اتوبوسي نگين، يكي از قطارهاي محبوب در مسير قزوين است كه امكانات رفاهي و خدماتي متعددي را به مسافران ارائه مي‌دهد. اين قطار در سال 1394، توسط شركت ريل ترابر سبا به ناوگان ريلي كشور اضافه شد و از آن زمان تاكنون، به‌دليل كيفيت خدمات و امكانات رفاهي مناسب، مورد استقبال بسياري از مسافران قرار گرفته است. در هر واگن آن، دو سرويس بهداشتي ايراني و فرنگي وجود دارد. علاوه‌بر‌اين، بايد به سيستم تهويه مطبوع، سيستم صوتي و تصويري، پريز برق، اينترنت واي فاي و فضاي بازي كودكان اشاره كرد.

قطار چهار‌ستاره سروش هم به‌عنوان يكي ديگر از قطارهاي موجود در اين مسير، امكانات رفاهي و خدمات بسيار خوبي را در اختيار مسافران قرار مي‌دهد. اين قطار از كوپه‌هاي ۴نفره با قابليت تبديل به تختخواب، سيستم تهويه مطبوع، سرويس بهداشتي فرنگي و ايراني، سرويس پذيرايي در طول مسير، سيستم صوتي و تصويري، پريز برق، اينترنت واي‌فاي و فضاي بازي كودكان برخوردار است.

از كجا بليط قطار قزوين را تهيه كنيم؟

سايت فلاي تودي به‌عنوان معتبرترين سايت فروش بليط قطار، امكان خريد بليط قطار قزوين را به‌صورت آنلاين و با چند كليك ساده فراهم كرده است. با خريد آنلاين بليط قطار از فلاي تودي، ديگر نيازي به مراجعه حضوري به مراكز فروش بليط نيست و مي‌توانيد در وقت و هزينه خود صرفه‌جويي كنيد. فلاي تودي امكان خريد بليط انواع قطارهاي موجود در مسير قزوين را فراهم كرده است تا بتوانيد با‌توجه‌به نياز و سليقه خود، بهترين گزينه را انتخاب كنيد. در‌صورت بروز هرگونه مشكل در فرآيند خريد بليط، مي‌توانيد از پشتيباني 24ساعته فلاي تودي كمك بگيريد.

با استفاده از فلاي تودي مي‌توانيد به‌راحتي از قيمت بليط قطارهاي مختلف در تاريخ‌هاي مختلف اطلاع پيدا كنيد و از تخفيف‌هاي موجود بهره‌مند شويد. ضمن اينكه، امكان بهره‌مندي از پيش فروش قطار از‌طريق سايت فلاي تودي نيز وجود دارد.

تبلیغات متنی