رویا بلاگ ابزاری است پیشرفته برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان و سایت ساز حرفه ای .

معجزه خريد دوچرخه ثابت و تردميل براي كاركنان شما
https://www.royablog.ir/ads/tr1.jpg
در جلسه‌اي صاحب يك كسب‌وكار از همكاران خود مي‌پرسيد چطور مي‌توان كاري كرد كه كارمندان، به اندازه‌ي كارفرما دلسوزانه كار كنند و از جان و دل مايه بگذارند؟

پاسخ شما چيست؟ براي توسعه علاقه كاركنان و افزايش بهره‌وري آن‌ها چه كاري مي‌توانيد انجام دهيد؟ يكي از مهم‌ترين كارهايي كه مي‌توانيد براي افزايش راندمان كاركنان انجام دهيد، توجه ويژه به حفظ سلامت جسم و روح آن‌ها است. براي جلا دادن به روح و جان چه چيزي از ورزش منظم و استاندارد بهتر است؟ بنابراين اگر مي‌خواهيد كاركنان باانگيزه و با بهره‌وري قابل‌قبول كار كنند، به فكر خريد دوچرخه ثابت يا تردميل و تجهيز يك اتاق ورزش در شركت خود باشيد.

 

8 مزيتي كه با راه‌اندازي اتاق ورزش براي كاركنان به دست مي‌آوريد

ورزش منظم مزاياي بسيار زيادي دارد؛ ولي در دنياي شلوغ و سريع اين روزها چه كسي براي ورزش منظم وقت كافي دارد؟ بيشتر افراد ساعت‌هاي زيادي را در محيط كار مي‌گذرانند و در پايان روز با خستگي زياد به خانه مي‌رسند.

اما اگر در شركت يا محيط كار شرايطي براي ورزش وجود داشته باشد، كاركنان در وقت آزاد خود فعاليت جسمي خواهند داشت و هم خودشان و هم كارفرما از اين مزايا برخوردار مي‌شوند. در ادامه درباره‌ي 8 مزيت داشتن يك اتاق با تجهيزات ورزشي در محل كار توضيح مي‌دهيم.

 

بيماري كمتر، غيبت كمتر، صرفه‌جويي بيشتر با تردميل

ورزش هميشگي و منظم با يك تردميل، بدن افراد را سالم‌تر نگه مي‌دارد. اگر كاركنان شما جسم سالمي داشته باشند، در برابر بيماري‌هاي رايج آسيب‌پذيري كمتري خواهند داشت و كمتر بيمار مي‌شوند. درنتيجه غيبت‌هاي ناشي از بيماري به حداقل مي‌رسد. بنابراين كاركنان زمان بيشتري در محل كار حضور دارند و همين باعث مي‌شود راندمان كاري بالاتر رود و در هزينه‌ها صرفه‌جويي شود.

 

وجود صندلي ماساژور، رضايت شغلي كاركنان را افزايش مي‌دهد

شايد هنوز نمي‌دانيد خريد دوچرخه ثابت يا تردميل چه مزاياي فراواني براي شركت شما خواهد داشت؛ اما بهتر است بدانيد ورزش دائم و سلامت جسماني با رضايت شغلي ارتباط مستقيمي دارد.

يك كارمند سالم در محل كار عملكرد خوبي دارد، استرس كمتري گريبانگيرش مي‌شود و درنتيجه سطح قدرداني بيشتري هم خواهد داشت. بدون شك، رضايت شغلي مي‌تواند تحت تأثير متغيرهاي ديگري نيز قرار گيرد، اما افرادي كه به‌طور منظم ورزش مي‌كنند و روي صندلي ماساژور به بدن خود استراحت مي‌دهند، شادتر، سالم‌تر و آرام‌تر، پرانرژي‌تر و بهره‌ورتر هستند و از شغل خود رضايت بيشتري دارند.

 

كاهش استرس روزمره با خريد دوچرخه ثابت براي كارمندان

هميشه بيماري‌هاي جسمي مثل سردرد يا سرماخودگي باعث غيبت از محل كار نمي‌شوند. تحقيقات مختلف ثابت كرده‌اند كه استرس و افسردگي هم مي‌توانند از مهم‌ترين دلايل غيبت كاركنان باشند. درواقع ساعت كاري زياد و طولاني در طول هفته، باعث افزايش استرس در افراد مي‌شود.

https://www.royablog.ir/ads/tr2.jpg

اما تهيه تجهيزات ورزشي براي محل كار مثل خريد دوچرخه ثابت يا يك تردميل مي‌تواند بسياري از اين مشكلات را كمتر كند. ورزش كردن ضربان قلب شما را افزايش مي‌دهد، جريان خون را بهبود مي‌بخشد و استرس را كاهش مي‌دهد. همچنين هورمون‌هايي مانند نوراپي‌نفرين را در بدن توليد مي‌كند كه به عملكرد صحيح مغز كمك مي‌كند و خلق‌وخو را نيز افزايش مي‌دهد.

 

رقابت تنگاتنگ بين مغز گردو و تمرين در محل كار براي افزايش قدرت مغز

حتما از تاثير برخي خوراكي‌ها مثل مغز گردو روي افزايش حافظه يا قدرت مغز شنيده‌ايد. اما قبل از اين‌كه براي افزايش حافظه به فكر تهيه‌ي مغز گردو باشيد، بهتر است كمي هم از تاثيرات ورزش و خريد دوچرخه ثابت بشنويد. 

 

مطالعه‌اي توسط Aviva نشان مي‌دهد كه شركت‌ها با سرمايه‌گذاري در برنامه‌هاي مراقبت‌هاي بهداشتي مثل تهيه‌ي تجهيزات ورزشي مثل تردميل، مي‌توانند حضور مرتب كاركنان در محل كار را تا 89 درصد افزايش دهند. به‌علاوه اين مطالعه ثابت مي‌كند كه تمرين منظم با افزايش بهره‌وري كاركنان هم رابطه‌ي مستقيمي دارد. به گفته‌ي محققان، تمرين‌ها باعث توليد مواد شيميايي خاصي مي‌شود كه درنهايت به افزايش حافظه، انجام چند كار به‌طور همزمان و افزايش مهارت حل مسئله مي‌انجامند.

 

اگر كارمند شاد و باانگيزه مي‌خواهيد، به فكر تهيه تجهيزات ورزشي براي شركت خود باشيد

ورزش منظم و ريلكس كردن روي صندلي ماساژور، باعث مي‌شود كاركنان در هنگام كار پرانرژي، با انگيزه و شادتر باشند. ورزش باعث افزايش انرژي كاركنان مي‌شود و درنهايت به بهبود عملكرد مغز و خواب باكيفيت‌تر مي‌انجامد. همه‌ي اين‌ها كمك مي‌كنند تا كاركنان عملكرد كلي بهتري داشته باشند.  

به‌علاوه برخي از مطالعات همچنين نشان داده‌اند كه بين بهره‌وري و شادي ارتباط وجود دارد. افراد شادتر 12 درصد بازدهي بيشتري دارند. بنابراين با آماده كردن يك اتاق براي ورزش كاركنان و خريد دوچرخه ثابت و تردميل مي‌توانيد كسب‌وكار خود را زيرورو كنيد.

https://www.royablog.ir/ads/tr3.jpg

ورزش منظم به خواب بهتر كمك مي‌كند

خواب يكي ديگر از عوامل كليدي است كه منجر به زندگي شاد، سالم و پربار مي‌شود. محققان مختلف ثابت كرده‌اند كه خواب عميق به شما كمك مي‌كند تا از استرس، افسردگي و بيماري جلوگيري كنيد. با اين حال، برخي از افراد ارتباط ورزش و خواب را درك نمي‌كنند. مطالعات متعدد نشان مي‌دهد كه ورزش در تثبيت الگوهاي خواب مفيد است. ​​​​به‌علاوه ورزش با شدت متوسط براي كساني كه از بي‌خوابي رنج مي‌برند، مفيد است و باعث بهبود وضعيت سلامت آن‌ها مي‌شود.

 

تجهيز شركت با تردميل و دوچرخه ثابت، كاركنان را پايبندتر مي‌كند

آماده كردن يك سالن بدنسازي، خريد دوچرخه ثابت، تردميل، صندلي ماساژور و... يكي از بهترين امكانات و امتيازهايي است كه هر كسب‌وكاري مي‌تواند در اختيار كارمندان خود بگذارد. هرچه امكاناتي كه در اختيار كاركنان مي‌گذاريد ارزشمندتر باشد، دل‌كندن از شركت شما سخت‌تر مي‌شود.

كارمندان شما از اين مزايا لذت مي‌برند و به‌راحتي از فعاليت در محيط شاد و سالمي كه برايشان فراهم كرده‌ايد، نمي‌گذرند.

 

ارتباط بهتر و صميمانه‌تر بين كاركنان با داشتن سالن بدنسازي

فرض كنيد با خريد دوچرخه ثابت و تردميل در محل كار خود يك اتاق ورزش آماده‌ مي‌كنيد. كارمندان در زمان آزاد خود و هنگام ورزش با هم ارتباط صميمانه‌اي برقرار مي‌كنند، درباره‌ي پروژه‌ها حرف مي‌زنند و انگيزه و انرژي بالايي براي ادامه‌ي كار به‌دست مي‌آورند. بنابراين اين شرايط باعث بهبود روابط داخلي در شركت و علاوه‌بر آن احساس تعلق بيشتر كاركنان به گروه‌ها و تيم‌ها مي‌شود.

 

ورزش با دوچرخه ثابت و نتايج تضمين‌شده‌ي آن

درباره‌‌ي مزيت خريد دوچرخه ثابت براي محل كار و تجهيز يك اتاق بدنسازي توضيح داديم. اما بهتر است بدانيد تحقيقات مختلف هم اين مزيت‌ها را ثابت مي‌كنند و اعداد و ارقام هم نتايج جالبي نشان مي‌دهند. تحقيقي در آمريكا بين كاركنان و كارگران شركت‌هايي كه در محل كار ورزش مي‌كنند، انجام شده است. نتايج اين تحقيق جالب هستند:

  • 94 درصد از كاركنان از اينكه ساعتي به ورزش اختصاص داده شده، راضي هستند.
  • 58 درصد گفته‌اند كه اين مقدار فعاليت، انتظارهاي آن‌ها را برآورده مي‌كند.
  • 85 درصد شركت‌كنندگان معتقدند كه ورزش در محل كار باعث تقويت روحيه‌ي تيمي در آن‌ها شده است.
  • ورزش منظم به 80 درصد افراد براي مديريت بهتر استرس كمك كرده است.

بنابراين معطل نكنيد و مقدمات را براي ورزش كاركنان در شركت بچينيد.

 

داشتن كارمندان سالم و بانشاط با خريد دوچرخه ثابت و صندلي ماساژور

فراهم كردن شرايط ورزش منظم در محل كار يك معامله‌ي برد_برد است. وقتي كارمندي به‌طور منظم ورزش مي‌كند، بدن سالم‌تري دارد و با استرس و افسردگي هم خداحافظي مي‌كند. از طرفي كارفرما هم كارمنداني با بهره‌وري و انگيزه‌ي بيشتر دارد كه در محيط كار رابطه‌ي خوبي با هم برقرار مي‌كنند و در نهايت شركت را به اهداف ريز و درشت خود مي‌رسانند.

بنابراين خريد دوچرخه ثابت يا تردميل شايد در ابتدا هزينه‌بر به‌ نظر برسد اما در نهايت باعث افزايش راندمان كاركنان و سودآوري و موفقيت بيشتر شركت مي‌شوند.

پس اگر تا به‌حال برنامه‌اي براي خريد تجهيزات ورزشي نداشته‌ايد، تغيير رويه دهيد و مقدمات آماده كردن يك اتاق بدنسازي براي كسب‌وكار خود را بچينيد. مطمئن باشيد نتيجه‌ي چنين كار و تصميمي، خيره‌كننده خواهد بود.

تبلیغات متنی